Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

scheidingsmakelaar

• Saskia

Hoi Marc,

Het zijn verschillende bijeenkomsten, die je gewoonlijk gezamelijk bij woont. Daar spreek je dan in overleg met de scheidingsmakelaar af welke afspraken er op papier moeten worden gezet. De verschillende kosten hebben ook te maken met de bepaling van een eventuele allimentatie eis, en bij ons was het dan ook zo omdat we relatief snel klaar waren dat we een korting op het eind bedrag hebben gekregen.

Wat ik met die kosten bedoelde is dat je er zeker van moet zijn dat alle kosten in het bedrag zijn meegenomen. Er zijn nl een aantal makelaars, die alleen de kosten voor het overleg rekenen en dat daar dan de kosten voor rechtbank en bijschrijving in de gemeente los moeten worden betaald, vaak zie je dat aan het totaal bedrag wat je kwijt bent. Dit kun je bij een tel gesprek ook navragen.

Ik hoop je zo voldoende info te hebben gegeven. Zo niet vraag maar.

• Marc

Hoi Saskia,

Wat ik nog graag zou weten of die bijeenkomsten aan een hoeveelheid of tijdsperiode zijn gebonden? Krijg je altijd korting als het sneller verloopt? Was jij/jullie je spreken over de manier waarop het traject werd behandeld door de makelaar en wist deze je goed te informeren/te begeleiden?

• rolf

Marc,

wij hebben net een eerste informatief gesprek achter de rug met een scheidingsmakelaar. Op zich een prettig gesprek. De makelaar in kwestie geeft aan dat je een standaard bedrag kwijt bent (ca 2100€) excl. eventuele griffiekosten etc.voor de rechtbank. De tijd hoe lang het gehele traject duurt is in principe onbepaald en de man komt op huisbezoek. Betekent dus dat als je verwacht veel gesprekken nodig te hebben dit een goede optie kan zijn in plaats van een per uur betaalde advocaat (ca 200€/uur) inhuren (of twee). Hij gaat er wel vanuit dat er continu vorderingen zijn (minimaal ongeveer een gesprek van 1,5 uur per week).

Mijn grote vraag is in hoeverre zo'n makelaar deskundig en creatief is in het vinden van oplossingen. Refereties wilde hij niet geven maar verwees naar wat “algemene”

reacties op hun website.

Gr. Rolf

• Marc

Hoi Rolf,

Bedankt voor je reactie. Ik ben er nog niet uit. Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaring als je besluit om met deze makelaar verder te gaan (moet je dat direct beslissen?). De deskundigheid van zo'n persoon vind ik wel belangrijk. Hij is tenslotte geen advocaat, dus vraag ik mij af hoe hij dan in de praktijk de dingen aanpakt. Misschien hoor ik dit nog van je. Een vaste prijs is in ieder geval wel handig want anders ben je “overgeleverd”. Succes met de beslissing!

• Saskia

Hoi Marc,

Ik ben wel te spreken over het doorgelopen traject en de begeleiding van onze makelaar. Het enige wat er bij ons is foutgegaan is de omgangsregeling. maar daar kon de makelaar niks aan doen.

De hoeveelheid bijeenkomsten hangt een beetje af van hoe moeilijk of makkelijk de gesprekken en de boedeldeling en zo verlopen. Wij hadden in totaal 4 bijeenkomsten van ongeveer 1,5 uur.

Als je nog meer wilt weten vraag het maar rustig. Waar ik kan zal ik je helpen.

Groet Saskia

• Marc

Hoi Saskia,

Bedankt voor je info. Hoe kan het dat de omgangsregeling niet goed is gedaan?? Dat lijkt mij nou niet het moeilijkste om te regelen.

• saskia

Hoi Marc,

Dit is bij ons fout gegaan, omdat wij een makelaar hadden die geheel juridisch te werk is gegaan, waardoor er een aantal afspraken over onze dochter niet duidelijk genoeg op papier zijn komen staan. Dit leverde in ons geval toch het een en ander aan ergernissen op, omdat de “tegenpartij” zich op zijn manier aan de regels hield maar op dus danige wijze dat ik niet meer wist waar ik aantoe was. Wij hebben dit nu goed geregeld, en als je een goede makelaar hebt, kun je dat ook na die tijd toch nog vragen en overleggen als er onduidelijk heden ontstaan zijn.

Ik hoop dat je hier weer wat verder mee kunt.

Groetjes, sterkte en succes

Saskia

• Marc

Hoi Saskia,

Bedankt voor je uitleg. Jij ook verder succes!

• Marc

Hoi Saskia,

Ik heb nog een vraagje aan je. Is de Scheidingsmakelaar nu naar jouw mening even goed of beter dan een advocaat inschakelen? Zou je je scheiding de volgende keer (bij wijze van spreke dan he;)) weer door deze makelaar laten regelen??

Groet, Marc

• Linda

Ik zou ook graag de info willen, ik sta ook punt tegaan scheiden.