Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

scheidingsmakelaar

• Diaan

Ik heb absoluut geen goede ervaringen gehad met de Scheidingsmakelaar (Almere)

De sm was wel heel erg op de hand van mijn ex man en beloofde in feite soort van gouden bergen voor mij, maar er kwam nergens maar dan ook nergens iets van terecht. Gaanderweg was mijn ex-man degene die werkelijk alle beslissingen eigenlijk al had genomen en het moest en zou ook exact zo gaan op zijn manier. Daar werd ik door die sm min of meer ook op den duur toe gedwongen. Dat was voor mij het punt dat ik afhaakte en alsnog een eigen advocate onder de arm nam

Neem alsjeblieft wel in ogenschouw dat je niet te snel alles wilt gaan regelen nu. Degene die het bericht over scheiden altijd het laatste hoort, is het meest gekwetst en heeft tijd nodig het een en ander te verwerken. Je kunt nooit werkelijk van te voren weten hoe iemand gaat reageren. Jij bent er straks dan misschien al uit en voor jou kan het dan niet snel genoeg gaan: de tegenpartij moet tijd krijgen alles te laten bezinken en dan haar eigen keuzes maken. Die moet je dan ook wel kunnen respecteren.

Persoonlijk zou ik dus niet voor een sm kiezen; nooit meer (bij wijze van spreken!). En in de toekomst kijken kan niemand, ook ik en mijn ex niet, maar het is zo dat ik nu 1 advocaat verder ben en een nieuwe rechtszaak…. Succes met je beslissing

• MantaRay

Ik kan me hierbij aansluiten, ik heb weinig goede ervaringen met de scheidingsmakelaar.

Ten eerste had ze weinig kennis van zaken. Ze had een psychologische achtergrond en acteerde van daaruit. Echter op het juridisch en financieel vlak had ze veel te weinig kennis, en moest ik haar voortdurend op haar fouten wijzen. En achteraf heb ik uitgevonden dat ik rechten had waarvan zij beweerde dat ik ze niet had. Dit heeft negatieve consequenties gehad voor de omgangsregeling met mijn kinderen. Ik heb hier gewoon teveel moeten inleveren. Dit achteraf goedbreien kost een hoop geld tijd en energie en alsnog advocaatkosten.

En inderdaad beloven ze je bij te staan en zeggen ze dingen als, “we zijn er voor je” , maar ze was behoorlijk gevoelig voor de tranen van mijn ex, waardoor ze voortduren partijdig werd.

Ik zou het dus ten sterkste willen afraden. Het zijn geen advocaten, en iedereen kan dit “vak” naar eigen inzicht gaan uitoefenen als ie daar zin in heeft. Je bent er niet bij gebaat.

• Marielle

Ik heb juist hele goede ervaringen met een Scheidingsmakelaar. Wij zijn in Alkmaar geweest. We hebben juist heel erg het gevoel gehad dat er heel erg veel tijd genomen werd en dat wij pas het convenant tekenden nadat wij allebei achter de afspraken stonden. Wij hadden ook niet het gevoel dat wij op ons horloge hoefden te kijken. We hebben nog al wat verschillen van mening gehad, maar daar werd juist goed ingegrepen en alles werd heel duidelijk gemaakt. De zaken die wij thuis niet konden bespreken, konden wij wel bij de Scheidingsmakelaar bespreken waardoor veel dingen duidelijk werden. Dat heeft ook onze verhouding verbeterd zodat wij elkaar beter begrijpen. Dit gaat een stuk makkelijker met de kinderen. Ik vond het ook lekker dat ik wist wat het ging kosten. Dit wordt in een eerste gesprek duidelijk gemaakt. Ze regelen echt zoveel voor je. Je weet echt niet wat er allemaal bij komt kijken als je gaat scheiden. Als je op de www.scheidingsmakelaar.nl kijkt, kun je op het landkaartje aanklikken in welke regio je woont.

• Lianne

Ik ben zelf gescheiden via een Scheidingsmakelaar. Ik heb goeie ervaringen. Mijn man en ik waren het er beide over eens dat het niet langer ging. Wij hebben een eerste gesprek gehad die gratis was. Een goed gesprek waarin gelijk best wel veel dingen duidelijk werden. Ik wist echt niet wat er allemaal bij komt kijken, zeg. Nu ik erop terugkijk, weet ik dat dit gewoon de beste oplossing was. Een geduldige man die alles zo duidelijk maakt. Ook de moeilijke dingen kon hij aan mij aan mijn verstand brengen. Hij zit in Alkmaar, Kanters heet hij. We hebben er volgens mij 5 of 6 keer gezeten en de prijs bleef hetzelfde. Je moet wel samen aan tafel zitten. Hij ziet gewoon waar de discussie zit en probeert dan heel goed daarin te bemiddelen. Voor ons was het een goede oplossing. Ook het traject naar de rechtbank regelen zij. Daarna hebben ze ook nog onze pensioenen geregeld. Het was al zoveel wat ik moest doen dat ik dat echt zou vergeten. Wanneer je naar een advocaat gaat, dan raak je al verder uitelkaar en dat is niet handig met, zoals wij, kleine kinderen. Nu kunnen we daar

beter mee omgaan. Beter, denk ik, als dat wij een advocaat hadden gehad. Volgens mij kost dat ook nog eens heel veel geld meer. Deze man had verstand van zaken, zowel fiscaal als juridisch en financieel. Ze hadden trouwens ook geregeld dat alle papieren naar de notaris en de hypotheker verstuurd werden. Ze doen zoveel voor je.

• Renata

Wij zijn het echtscheidingtraject eerst begonnen bij een mediator, maar die begon in het eerste gesprek helemaal over waarom wij gingen scheiden. Een heel psychologische aanpak, maar dat punt waren wij allang voorbij. Wij wilden graag een no-nonsense scheiding en hadden zelf alles al doorgesproken. Toen zjn we bij de scheidingsmakelaar terechtgekomen die een all-in-one tarief rekent. Het is belangrijk dat je het samen echt eens bent en dat je goed weet wat je wilt. Bovendien hadden wij geen ingewikkelde boedelscheiding of een eigen bedrijf of zo. In ieder geval ging het allemaal zeer voorspoedig, de scheidingsmakelaar is 3x aan huis geweest. Het eerste gesprek was begin februari en de scheiding was op 21 april ingeschreven! Het is een perfecte (en goedkope) oplossing voor als je alleen maar het papierwerk nog hoeft te regelen.