hallo,
De omgangsregeling van de kinderen( 7 en 9 jaar) van mijn vriend was altijd 1 keer in de 14 dagen een weekeind en de vakanties 2 of 3 weken achter elkaar al 2 jaar lang.Ze vonden het hier altijd heel erg leuk en gezellig en ze hebben hier alles wat betreft speelgoed, vriendjes en familie van onze kant. We vieren alles van sinterklaas tot verjaardagen van hun en mijn familie. Kortom echt een weekeind gezinnetje en heel gezellig en dat beaamde ze ook altijd. Ze vonden het soms jammer als ze weer naar huis moesten en de laatste vakantie vroegen ze zelfs of ze nog een weekje mochten blijven wat helaas niet kon. De eerste vakantie die ze hier bij ons hadden had de moeder een doosje meegegeven met voor iedere dag een briefje wat ze moesten lezen en daar stond dan in van “ik ben je moeder en hou heeeel veeeel van jullie”of van denk erom er is er maar 1 je moeder en dat ben ik"en al dat soort dingen. Pfffft maar goed… dat hebben we genegeerd.
Nu net voor de kerstdagen kregen wij een brief van zijn ex met de mededeling dat de kids voor onbepaalde tijd niet meer hier mogen komen want ze komen altijd heel verdrietig thuis en pappa doet het allemaal niet goed en ze willen niet meer komen.???? Dat sloeg natuurlijk in als een bom, bij ons alletwee. Omdat we weten dat het niet zo is. Die ex liegt gewoon over de rug van de kinderen. Er gebeurt hier niets wat de kinderen verdreitig zou kunnen maken. We gaan normaal met ze om en hebben ook kleine regeltjes en zien het ook als een bijdrage in de opvoeding. We hebben sinds die tijd alleen maar twee minuten met ze gesproken toen mijn vriend smste of hij aub even met ze mocht bellen. Dat mocht bij gods gratie maar zij zou meeluisteren. De kinderen waren heel koel en de oudste wou niet aan de telefoon komen> ??? heel vreemd.
Wat moeten we hier in godsnaam mee. Met de ex valt niet te praten en we hebben onze advocaat gevraagd om de omgangsregeling te laten hervatten maar we horen niks en gaan een kort geding aan. Zij zegt school en maatschappelijk werk te hebben ingelicht waarschijnlijk voor een onderbouwing.Nu denk ik dat mijn ex ook eerst maar eens een afspraak moet maken met school voor zijn verhaal maar wat kunnen we nu nog meer doen want we willen echt de kinderen hier weer normaal te laten komen dit is geen doen voor de vader hij is echt zo verdrietig. Enne Anne mieke ik lees je zo vaak en volgens mij weet je er heel veel van af. Reageer aub.