Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

omgangsregeling ontzegd

• radeloosje

hallo,

De omgangsregeling van de kinderen( 7 en 9 jaar) van mijn vriend was altijd 1 keer in de 14 dagen een weekeind en de vakanties 2 of 3 weken achter elkaar al 2 jaar lang.Ze vonden het hier altijd heel erg leuk en gezellig en ze hebben hier alles wat betreft speelgoed, vriendjes en familie van onze kant. We vieren alles van sinterklaas tot verjaardagen van hun en mijn familie. Kortom echt een weekeind gezinnetje en heel gezellig en dat beaamde ze ook altijd. Ze vonden het soms jammer als ze weer naar huis moesten en de laatste vakantie vroegen ze zelfs of ze nog een weekje mochten blijven wat helaas niet kon. De eerste vakantie die ze hier bij ons hadden had de moeder een doosje meegegeven met voor iedere dag een briefje wat ze moesten lezen en daar stond dan in van “ik ben je moeder en hou heeeel veeeel van jullie”of van denk erom er is er maar 1 je moeder en dat ben ik"en al dat soort dingen. Pfffft maar goed… dat hebben we genegeerd.

Nu net voor de kerstdagen kregen wij een brief van zijn ex met de mededeling dat de kids voor onbepaalde tijd niet meer hier mogen komen want ze komen altijd heel verdrietig thuis en pappa doet het allemaal niet goed en ze willen niet meer komen.???? Dat sloeg natuurlijk in als een bom, bij ons alletwee. Omdat we weten dat het niet zo is. Die ex liegt gewoon over de rug van de kinderen. Er gebeurt hier niets wat de kinderen verdreitig zou kunnen maken. We gaan normaal met ze om en hebben ook kleine regeltjes en zien het ook als een bijdrage in de opvoeding. We hebben sinds die tijd alleen maar twee minuten met ze gesproken toen mijn vriend smste of hij aub even met ze mocht bellen. Dat mocht bij gods gratie maar zij zou meeluisteren. De kinderen waren heel koel en de oudste wou niet aan de telefoon komen> ??? heel vreemd.

Wat moeten we hier in godsnaam mee. Met de ex valt niet te praten en we hebben onze advocaat gevraagd om de omgangsregeling te laten hervatten maar we horen niks en gaan een kort geding aan. Zij zegt school en maatschappelijk werk te hebben ingelicht waarschijnlijk voor een onderbouwing.Nu denk ik dat mijn ex ook eerst maar eens een afspraak moet maken met school voor zijn verhaal maar wat kunnen we nu nog meer doen want we willen echt de kinderen hier weer normaal te laten komen dit is geen doen voor de vader hij is echt zo verdrietig. Enne Anne mieke ik lees je zo vaak en volgens mij weet je er heel veel van af. Reageer aub.

• borawie

Hallo Radeloosje,

Allereerst heel veel sterkte toegewenst.

We bewandelen die wegen zelf ook sinds 2002.

Start van onze relatie en het begin van haar afgunst.

Ik ben bang dat er ergens in je verhaal iets gebeurd is wat haar ertoe gebracht heeft om deze stappen te nemen.

Wat dat is kan niemand je vertellen.

Kan vanalles zijn maar de drijfmotor is meestal toch afgunst.

Kinderen zijn misschien iets te graag bij jullie?

Kinderen vinden jou te gek?

Kinderen praten veel over jullie als ze thuis zijn enz enz.

Dus je ziet er zijn legio van mogelijkheden om een moeder groen van jalouzie te laten zien.

Niets van aan trekken gewoon jullie ding doen met de kinderen.

Een advocaat inschakelen en een kort geding opstarten voor hervatting omgangsregeling.

Alle comunicatie met haar bewaren mails sms-jes enz.

Heb je altijd een bewijs.

Mensen die jullie goed kennen en jullie omgang met de kinderen hebben gezien en ervaren , laten getuigen bij een eventuele rechtzaak hierover.

In ieder geval doe er iets mee en laat je niet op de kop zitten door haar.

Jullie weten dat de kinderen graag bij jullie zijn.

Laat de deur altijd voor ze open staan en weet dat wie de bal kaatst hem ook moet terugverwachten!!!!

Veel sterkte en groetjes

PS: Anne-Mieke zit ook vaak op het alimentatie prikbord. Zou daar ook eens plaatsen.

• Been There

Ik heb hetzelfde meegemaakt en ben er nog mee bezig. De reden is dat moeders teveel macht hebben en de advocaten dit uitbuiten. In dit land zou de emancipatie eens echt worden doorgevoerd; beide ouders gelijke plichten en rechten!

Ik wil niet vervelend zijn maar helaas ga je aan het kortste eind trekken. Tuurlijk jullie kunnen gaan krijgen waar je recht op hebt maar daar heb je helaas een grote zak geld voor nodig; ex gaat dwars liggen, ex gaat tijd rekken, ex gaat alles doen om jullie platzak te krijgen.

(sorry, ik ben wat zwartgallig, maar dit is helaas meestal de werkelijkheid)

Je gaat hier te horen krijgen dat je allerlei rechten hebt, tuurlijk die heb je, maar recht hebben en recht krijgen zijn in dit land twee heel andere dingen!

• Anne-Mieke

Ik kan jouw reactie alleen maar onderstrepen borawie. Zo snel mogelijk via een kort geding nakoming van de omgangsregeling eisen en liefst op straffe van een dwangsom.

Dat daarmee weer omgang plaats zal gaan vinden is natuurlijk nooit met zekerheid te zeggen, maar is ook zeker niet onmogelijk. Met alleen doemdenken bereik je in elk geval nooit iets, je moet juist alles op alles zetten en véchten voor je recht!

• radeloosje

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reactie. We zijn er idd heel erg mee bezig. bv alle communicatie (hoe dan ook) bewaren , de school informeren en uitzoeken hoe hier mee om tegaan en welke weg nu te moeten gaan bewandelen etc. etc..

Ik denk dat het er ook van afhangt wat voor rechter je dan treft. de een of de ander verschilt nogal. Ik hoop dan ook de juiste te treffen uiteraard. Ik heb ook ellelang op internet zitten snuffelen en ben er achter gekomen dat dit een heel bekend fenomeen is en het zelfs een naam heeft. P>A>S De kinderen worden als het ware geindoctrineeerd door de moeder daar is niet zo heel veel voor nodig

Daardoor kan het op langere termijn gebeuren dat de kinderen daadwerkelijk gaan geloven dat het bij pappa niet goed gaat en ze dan liever bij mamma willen blijven… Ik vraag me af wat er dan in die koppies van die kinderen omgaat. Dat

zouden de rechters toch moeten weten lijkt mij, maarja of ze daar aan denken op dat momenten,??? In ieder geval hoop ik op nog meer ervaringen te horen op dit prikbord van anderen die dit mee gemaakt hebben. Hoe meer je er van weet des te beter want dit is het ergste scenario in een echtscheiding wat je maar kan mee maken lijkt mij. groetjes en tot schrijfs

• Anne-Mieke

Hoe kinderen door een van de ouders negatief beïnvloed kunnen worden in hun zienswijze over de andere ouder heb ik persoonlijk ervaren. In mijn geval is dat de ‘indoctrinerende’ ouder juist duur komen te staan omdat deze hierdoor het contact met zijn kinderen uiteindelijk grotendeels verloren heeft (terwijl die kinderen na de scheiding bij hem woonden) En in het geval van mijn huidige partner is het de indoctrinerende ex óók niet gelukt om de kinderen bij hun vader weg te houden.Vroeg of laat komt in de meeste gevallen bij kinderen tóch de waarheid aan het licht en worden ze oud en wijs genoeg om hun eigen conclusies te kunnen trekken. Helaas gaat daar dan vaak wel jarenlange ellende aan vooraf voor de ouder die de positie van slachtoffer heeft.

Wát er ook gebeurt en hoe lang het ook duurt, zorg er in elk geval voor dat je je nooit schuldig maakt aan dezelfde fouten als de indoctrinerende ouder. Met enkel liefde, zorg en aandacht bereik je doorgaans meer dan met kwaadsprekerij, ook al heeft dat vaak veel tijd nodig.

• Johan

Helaas ben ik het volledig met ‘Been There’ eens…

Er zit een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen..

En.. Ik ben, net als ‘been there’ een ervaringsdeskundige…

Helaas…

Groet & sterkte.

Johan.

• Danielle

Hallo radeloosje

Jouw verhaal is bijna de mijne. Ook hier hebben we de tijd gehad van het zomaar weghouden van de kids (inmiddels 8, 12 en 17) en dan voor namelijk van de 2 jongsten. Rare verhaaltjes van ex om zogenaamd haar verhaal te versterken.

Hoe wij daar doorheen zijn gekomen? Samen vechtend en de waarheid duidelijk op schrift uiteen zetten voor de advocaat en ook het verhaal van de advocaat keer op keer gecorrigeerd en aangepast. Dit uiteindelijk voor de rechter gelegd en jawel… we hebben weer “normaal” contact met de kids.

Ik schrijf “normaal”, want je weet met ex hier maar nooit hoe lang dat duurt en ook nu in de laatste 2 maanden zijn er met het weekend bezoek van de kids alweer problemen boven water gekomen. En ja, helaas wordt dat weer een schrijven aan onze advocaat, want gewoon met ex hier over praten schijnt niet te kunnen.

Ja, kan wel, maar de gevolgen zijn dan weer naar voor de kids, dus dat risico willen we niet nog eens lopen. Het heeft nu al tot gevolg dat de jongste doodsbang is voor de reaktie van haar moeder.

Het enige advies dat hier ook al is gegeven… vecht er tegen. Zorg dat je alles GOED op papier hebt staan. Zet voorop dat jullie alles graag bespreekbaar maken met ex (ook al heb je er de pest aan), maar dat zij aan alle kanten weigert mee te werken. Niet teveel doemdenken, want er zijn ook positieve verhalen te vertellen. Het enigste nadeel is dat jullie wéér voor de kids en jezelf op de bres moet springen en dat dat stress en ellende met zich meebrengt.

Het positieve hier van dit alles is dat ze de waarheid beginnen in te zien.

Succes!!

• aa goedhart

Ja Danielle ik denk ik er precies het zelfde over en idd bewaren we alle communicatie want je weet maar nooit waar dat goed voor is. Wij vechten en hebben haar net een heel ` vriendelijke` brief geschreven of zij bereid is te gaan praten met ons over deze situatie terwijl we eigenlijk al weten dat ze , of niet reageert of afwijzend reageert, maar wij onderbouwen hiermee wel ons gevecht. Wij hebben kort geding met dwangsom aangevraagd maar zij zal tijd rekken zodat het lekker allemaal langer duurt maar ik ben er van overtuigd dat zij uiteindelijk aan het kortste eind gaat trekken,,, de trut. Nooit geweten dat je zoon hekel aan iemand kan krijgen, bah enne wat betreft de pa en ka allimentatie… jaja je raad het al ,,,, het onderste uit de kan natuurlijk. pfffft alsof zij onschuldig is aan de scheiding. Nou , ik kan je verzekeren dat zij er alles aan heeft gedaan dat der man ..nu ex .. gillend is weg gegaan bij haar.. 9 jaar geleden was hij haar zaaddonor ..stiekum gestopt met de pil terwijl ze hadden afgesproken geen kinderen te willen… en nu haar gelddonor als je begrijpt wat ik bedoel. jak.. ik heb zoon hekel aan dat soort w..ven eh vrouwen. Maar ik blijf erbij,,,, onze tijd komt nog wel. En vroeg of laat kan ze der eigen wel voor der kop slaan. Hoop ik.

Vind het zo zielig voor mijn vriend hij is altijd zo lief voor de kids en houd zoveel van ze en heeft nu zoon verdriet … het breekt echt mijn hart als ik dat dan weer zo zie. Dank voor je reaktie en vriendelijke groetjes. LG Enne Ik hou jullie op de hoogte.

• radeloosje

aagoedhart is dus radeloosje. Het is al laat. tssssss