Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

omgangsregeling ontzegd

• Danielle

radeloosje schreef:

>

> aagoedhart is dus radeloosje. Het is al laat. tssssss

Had al zo'n vermoeden hihihi geeft nie.

Hier ook zo'n soort ex. Eentje die uiteindelijk iets scheen te missen in d'r huwelijk, maar dat even vergat te vertellen aan haar man. Dat kwam pas ver na de scheiding boven tafel. Tja, en toen had zij inmiddels zijn leven zo verziekt èn had ie mij ondertussen gevonden, dat er geen weg meer terug was.

Nu verziekt ze regelmatig het leven van d'r kids (er is er maar eentje van m'n vriend bij de andere 2 hebben 2 andere bio's) en krijgen wij dat in onze weekenden en uitjes te horen. 't Is dat je het een kind niet wil aandoen, maar eigenlijk heb je zo wel het gevoel met van… ze zoekt het maar lekker uit en bekijkt het maar.

PA hoefden wij gelukkig niet te betalen. Rechter vond dat niet nodig. KA is vorig jaar op nihil gesteld om dat we het niet konden betalen en ook nooit iets leuks met de kids konden doen of ze een leuk cadeautje geven. En ach, ex heeft toch een bijstandsuitkering, dus die merkt het verschil niet eens.

Ben reuze benieuwd hoe het bij jullie kortgeding afloopt, dus ik lees het wel.

Groetjes

• Anne-Mieke

Als je vriend zelfs twéé kinderen heeft gekregen, terwijl hij en z'n vrouw afgesproken hadden dat ze geen kinderen wilden, vraag ik me af waarom hij zich dan niet na het eerste kind heeft laten steriliseren? Bij gebruik van de pil is zwangerschap immers nooit geheel uit te sluiten en al helemáál niet als je partner je zoiets al eens eerder geflikt heeft. En waar ik ook wel een beetje dubbele gevoelens bij heb is dat je vriend geen kinderen wilde, maar nu wél nakoming van de omgangsregeling eist. Ik weet wel dat partners soms te goed van vertrouwen zijn en dat zelfs bij een ongewenst kind ouders tóch van zo'n kind kunnen houden, maar dan nog. Door deze niet al te nette reactie van jou realiseerde ik me ineens weer dat elk verhaal twee kanten kent…

• radeloosje

Nou nou anne mieke Deze reaktie vind ik wel heel erg kort door de bocht hoor. Voor deze twee kinderen geboren werden is er al eens abortus gedaan. Ze wilde immers allebei geen kinderen.

En de tweede zwangerschap (van de oudste dus) is hij dus maar gezwicht toen wel duidelijk was dat zij toch maar wel kinderen wilde en stiekum met de pil gestopt was.. Wat ze toegegeven heeft. En het ook al te laat was voor abortus. Wanneer vertel jij je man dat je zwanger bent?? 1 dag overtijd beleef je al samen als het goed is. En hij heeft het geaccepteerd en je begrijpt toch wel dat als je kind dan geboren is, je helemaal om bent en meteen helemaal verliefd bent op je kind. Maar de manier waarop dit gebeurt is toch niet zoals het normaal gaat vind je ook niet? Of hoort te gaan. Daar zijn de nodige ruzies toen wel over geweest. Uiteindelijk hebben ze twee jaar later samen beslist over een eventueel tweede kindje wat er ook gekomen is en hij is dolgelukkig met ze . Hij is daarna wel gesteriliseerd. Na de geboorte wilde ze ( de moeder)helemaal niks meer van hem weten en liet hem min of meer links liggen. De buit was binnen. En dat je dan toch nog 6 jaar bij elkaar blijft heeft dan weer te maken met het feit dat je toch samen kinderen hebt en toch zo lang mogelijk probeert er wat van te maken maar dat lukt niet erg met eenrichtingsverkeer. En natuurlijk wilde hij zich toen eerder laten steriliseren maar die beslissing is toen niet genomen omdat hij nog zo jong was en je bij zoon beslissing wel samen daar achter moet staan, en niet alleen hij. Tja . Maarrr

dat neemt niet weg dat de moeder de kinderen nu zomaar bij de vader mag weg houden. Het verleden heeft niets te maken met deze situatie. Of juist wel.. tsss Dus sorry hoor ann-mieke ik ben het deze keer niet met je eens. Enne nee hij is niet dom maar wel heel lief.

• Arie

Ik lees hier alleen maar verhalen over exen die dwars liggen in een omgangsregeling.Vraagt iemand zich wel eens af hoe dat komt.Ik ben zelf getrouwd met een vrouw met 3 kinderen die momenteel erg in de clinch ligt met haar ex.Vanaf dag 1 probeert zij op alle manieren met hem te communiceren,maar dit is niet mogelijk.Hij kan alleen maar over sex praten,hij belt dan ook nooit als de kinderen thuis zijn maar als ze op schiool zijn.Voor zijn kinderen belt hij nooit.Gevolg is een geheim nr.De kids komen op zondag avond met zwarte ogen thuis en zijn op maandag morgen niet uit bed te krijgen.Als wij hier iets van zeggen dan is het antwoordsteevast:hier heb je niets mee te maken,kan wel zijn maar mijn vrouw zit met het probleem dat de kids weer naar school moeten.Dit lijdt hieronder,ze zijn te moe.Ze is hun moeder,ze mag haar ex toch wel op zjn verantwoording wijzen?De jongste heeft al een tijdje last van een krentenbaard die toch wel vaak de kop opsteekt als ze daar zijn geweest.Maar ja een kind van 5 laat je toch ook niet tot 23.00 uur op op de zaterdag avond en die laat je toch ook niet een wc poetsen als ze vergeet door te trekken.Dat is is de plek met de meeste bacterieen in een huis en dus ook erg slecht voor een krentenbaard.Momenteel ligt de situatie bij de advocaat en denkt mijn vrouw er in overleg met de advocaat om de kinderen voor het eerst thuis te houden.De rechter moet maar uitspraak doen.Met haar ex valt niet te praten,hij voelt zch overal in benadeelt,maar volgens mij heeft ook hij rekening te houden met zijn kinderen.Wilde ik ff kwijt.

Arie

• wolk

Tja Arie…….. zo zijn er exvrouwen die moeilijk doen en exmannen die moeilijk doen. Alleen is het wel zo dat de exvrouwen kunnen schermen met hun kinderen in het meeste geval. En hoe dan ook de vader is vaak de dader.

• radeloosje

Nou,,, eindelijk is er dan een zitting geweest en ik kan jullie vertellen dat de rechter heeft gepleit voor een herziening van de omgangsregeling die binnenkort weer van start gaat.

alleen moet er wel via een een jeugd welzijnsstichting een gewenningsperiode komen omdat de kinderen het laatste half jaar teveel geindoctrineerd werden door de moeder en nu weer moeten gaan wennen aan het vertrouwen van hun vader.

Zoon traject duurt dan maximaal 2 maanden waarna de normale omgang weer plaats neemt. De beide ouders moeten tegelijkertijd ook in een traject om in het belang van de kinderen weer normaal met elkaar moeten gaan communiceren. Dat is de beslissing van de rechter en daar komt een convenant van. Het is in het belang van de kinderen dat zij een normale omgang hebben met BEIDE ouders. Mocht de moeder niet meewerken dan word ze op het matje geroepen door de rechtbank.. Dus Vaders die hun kinderen niet mogen zien…. De tijd dat de moeder altijd gelijk kregen is voorbij.