Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

huur betalen bij voorlopige voorziening

• joha

Bedankt voor alle reakties, tot zover is het mij allemaal duidelijk. Ik hoef ook niet helemaal van mijn verplichtingen af te komen. Zeker voor de kinderen niet. Maar het is wel zo dat mijn vrouw plotseling wilde scheiden !! Maar wel finacieel afhankelijk wil blijven van mij. Ze heeft zelf inkomen maar werkt maar 20 uur per week. Daarbij opgeteld de alimentatie voor de kinderen daarmee zou zij het zelf moeten opbrengen. Ik heb ook niet zo'n groot inkomen dat ik voor twee gezinnen huur, gas. licht enzo kan blijven betalen?

• Anja

Niet te snel oordelen…er zijn gevallen waar dit niet opgaat.

ik heb zelf een inkomen, maar door het huishouden en opvoeden van de kinderen

heb ik natuurlijk minder inkomen dan mijn ex.

Ik vind het dan wel zo fair om hetzelfde bedrag over te houden om van te leven.

Daarbij heeft zijn vriendin ook een inkomen , en moet ik het strakjes alleen met 1 inkomen doen.

• Danielle

>

> Niet te snel oordelen…er zijn gevallen waar dit niet opgaat.

Anja schreef:

>

> ik heb zelf een inkomen, maar door het huishouden en opvoeden

> van de kinderen

> heb ik natuurlijk minder inkomen dan mijn ex.

> Ik vind het dan wel zo fair om hetzelfde bedrag over te

> houden om van te leven.

> Daarbij heeft zijn vriendin ook een inkomen , en moet ik het

> strakjes alleen met 1 inkomen doen.

Klinkt hard, maar dan zou ik zeggen, op zoek naar een nieuwe partner met inkomen dus!

Even alle gekheid op een stokje… Ze zeggen niet voor niets, scheiden doet lijden. En ja, daarbij kan het voorkomen dat de één meer inkomen heeft dan de ander. En het is niet leuk als iemand je verlaat voor een ander. Maar waarom dan zijn centen willen blijven ontvangen? Ik zou helemaal niets meer met hem te maken willen hebben. Het enige waar ik dan open in communicatie voor zou proberen te blijven is vanwege de kids, maar verder niet. De boom in met hem!

joha schreef:

>

> Bedankt voor alle reakties, tot zover is het mij allemaal

> duidelijk. Ik hoef ook niet helemaal van mijn verplichtingen

> af te komen. Zeker voor de kinderen niet. Maar het is wel zo

> dat mijn vrouw plotseling wilde scheiden !! Maar wel

> finacieel afhankelijk wil blijven van mij. Ze heeft zelf

> inkomen maar werkt maar 20 uur per week. Daarbij opgeteld de

> alimentatie voor de kinderen daarmee zou zij het zelf moeten

> opbrengen. Ik heb ook niet zo'n groot inkomen dat ik voor

> twee gezinnen huur, gas. licht enzo kan blijven betalen?

Probeer dus met je advocaat zo snel mogelijk het één en ander op papier te krijgen en daarbij dus ook dat zij zelf moeite moet gaan doen. Hou hoog in't vaandel dat je de KA met liefde wil betalen, maar dat jij ook geen rijke stinkerd bent en dat de kids beide ouders moeten kunnen blijven zien. En dus ook bij jou moeten kunnen verblijven. Als door dit grapje jij je eigen stekkie kwijt raakt, is dat niet in het belang van de kids!

• Anne-Mieke

Eerst beter lezen en dán pas reageren Danielle :)

• borawie

Hallo,

Anja was ook geen veroordeling , eerder mijn mening.

Snap goed wat jij bedoeld hoor , maar nogmaals als je zelf de keuze maakt om te scheiden moeten je ook voor de gevolgen instaan , en niet afwachten wat de “ gemeenschap en/of ex ” voor je kunnen betekenen.

Daarbij neem je ook de keuze om de kinderen alleen op te voeden dit zou je ook fifty fifty kunnen doen. Indien dit mogelijk is natuurlijk. ( algemeen bedoeld he)

Vaak is het zo dat de vrouw niet instemt met een co-ouderschap , waarom niet zal een vraag zijn waar we nooit een “ eerlijk ” antwoord op zullen krijgen.

Is vaak gevoelsmatig denk ik.

Ja en als je die keuze maakt moet je naderhand niet piepen als het toch zwaarder en duurder uitvalt dan dat je zelf bedacht hebt.

Kijk dat kinderen geld kosten weten we allemaal , aan jou de taak om het geld dat je besteedbaar hebt goed te verdelen over de zaken die “ echt ” belangrijk zijn voor je kinderen en uiteraard voor jezelf.

En voor wat betreft het een of twee inkomens hebben , tja degene die daar verandering in kan brengen ben jijzelf denk ik.

Weet dat het in eerste instantie zuur is maar nogmaals jij hebt ook een keuze daarin , welke je maakt ligt aan jou.

Dus nogmaals geen veroordeling maar een mening. Is toch iets anders dacht ik.

PS: Ben zelf “stiefmoeder ” ( naar woord) en weet heus wel hoe het werkt van allebei de kanten.

Groetjes

• Anja

even voor de duidelijkheid…

die scheiding heb ik nooit gewild…is ZIJN keuze…zeker omdat ik de “gevolgen” erg zwaar vind…

hij kan in het huis blijven…ik kan nergens woonruimte vinden…kinderen zijn meerderjarig dus krijg nergens urgentie.

En dat ik als “straf” dan ook nog flink in inkomen moet zakken, vind ik al helemaal zuur.

Ik vind hierbij PA zeer op zijn plaats…in ieder geval tot ik mijn leven weer een beetje op de rails heb…

• borawie

Hallo Anja,

Nogmaals was ook geen aanval op jouw hoor.

Was alleen een antwoord op jouw vraag “wat als de man wil scheiden”.

Zeker is dat een andere situatie omdat jij hier in eerste instantie niet voor gekozen hebt.

En ja dat je inkomen dan daalt is daar het gevolg van , maar aan jou de keuze hoe je dat gat gaat opvullen.

Dus als ik jou goed begrijp , omdat je man de keuze heeft gemaakt te scheiden moet hij ook maar zorg dragen voor het gat wat jij hebt in je inkomen.

Vind dat een beetje dubbel gedacht , maar oke dat is mijn mening.

Mij hebben ze van kind's af aan geleerd om ervoor te zorgen mijn eigen boontjes te kunnen doppen. Dus < lees> niet afhankelijk te zijn van man/ex-man of wie dan ook.

In ieder geval succes gewenst

Groetjes

• joha

Na het lezen van al de berichtjes, kom ik er wel achter dat er heel veel verdrietige zaken spelen.. Ook zijn alle mogelijkheden nog open. Ik zal het in ieder geval met de advokaat bespreken. Maarja die kosten lopen ook hoog op !!

bedankt voor ieders reactie

• zonder naam

En wat nou als je na jaren van lichamelijke en geestelijke mishandeling als vrouw zijnde eindelijk de knoop door durft te hakken? mét kinderen? Ben je dan alsnog de *** Of mag je dan op een soort van schade vergoeding rekenen? Zodat je eindelijk verder durft en kan met je leven. En ja, ik werk met tebarsten….maar dan nog….op vakantie oid zit er niet meer in.. Hij heeft geld zat.

Ben benieuwd hoe jullie daar over denken.

Met vriendelijke groet,

zonder naam

• Danielle

Klinkt misschien onterecht voor een ander, maar dan zou ik zeggen… kaal plukken die rijke haan. Mannen, vrouwen, kinderen die mishandelt worden op welke manier dan ook in een relatie verdienen het om goed gestraft te worden.