Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

huur betalen bij voorlopige voorziening

• laatje

ik heb een vraag. ik bezig bezig met een scheiding nu heb ik van de rechter de voorlopige voorziening gekregen. en dus mijn ex partner het huis niet mag binnen komen nu is het zo dat hij gedetineerd was en komt nog vaak in aanmerking met politie. hij heeft echter nooit de huur betaald alleen ik en dat kan ik ook bewijzen hij heeft ook zoveel schulden nu is het zo dat ex partner al 6 maanden niet in huurhuis woont want voor de voorlopige voorziening zat hij gedetineerd. en heb dus ook al die maanden zelf alles betaald. hoe groot is de kans dat bij de defenitife uitspraak ik de huurhuis krijg????

• Anne-Mieke

De rechter beslist daarover door de belangen van u en uw ex voor toewijzing van de woning tegen elkaar af te wegen. Medebepalend daarbij is o.a. of er kinderen bij betrokken zijn, wie van u beiden de huur van de woning op kan brengen (evt. huurtoeslag meegerekend), of uw ex inmiddels andere woonruimte heeft gevonden en zo niet, hoe groot de kans op andere woonruimte is van ieder van u (desnoods door b.v. inwoning bij familie of vrienden) etc.

Heeft u minderjarige kinderen te verzorgen en kunt u alleen de huur opbrengen (huurtoeslag meegerekend), dan is de kans dat de woning aan u zal worden toegewezen vrijwel zeker 100%. Zijn er geen minderjarige kinderen bij betrokken dan spelen de andere hierboven genoemde zaken pas een rol, maar ook dan acht ik gezien de door u genoemde omstandigheden uw kans het grootst (maar dat onder voorbehoud, want ik ben geen rechter!).