Bedankt voor de reacties, ik heb er echt wat aan!
Tot slot heb ik eigenlijk nóg een vraag. We zijn er wel over eens dat ik het beste in het huis kan blijven. Ik ben nu met de aanvraag bezig om de hypotheek en het huis op mijn naam te laten zetten. Mijn aanstaande ex vriendin is een huurwoning aan het zoeken.
Stel, ze vindt binnenkort een woning en gaat daar wonen. We zijn het eens over de kinderalimentatie, de verdeling van de inboedel en waar de kinderen gaan wonen op welke dagen.
Wat zijn de consequenties als we onze geregistreerd partnerschap later laten ontbinden? Nu hebben we veel kosten met de verhuizing en inrichting. Het zou beter uitkomen de ontbinding, en de samenhangende kosten, volgend jaar uit te voeren. Maar wat gebeurd er dan met belastingen, toeslagen ( huurtoeslag, een ouderkorting, combinatiekorting etc.) en kortingen? Kan mijn vriendin die toeslagen en kortingen aanvragen als we nog een verbintenis hebben? Wat zijn de voor en nadelen hiervan? Is dit aan te raden? Zijn er dan nog andere factoren om rekening mee te houden?