Hoi Astrid,
bedankt voor je reaktie.
Het is inderdaad zo dat het inzetten van de kinderen nut heeft voor haar, want ze kan zich wreken op haar exman en dat is wat ze wil!
Alleen, om niet te gaan toegeven aan haar wensen brengen ook wij de kinderen weer in een lastig pakket omdat zij dan de dupe worden.
Ik zal je een voorbeeld geven. Momenteel hebben we met haar een fikse discussie over de weekenden dat de kinderen bij ons zijn. Het vorig jaar was het zo dat we om de week zijn kinderen in het weekend bij ons hadden, dit waren altijd de weekenden van de oneven weken. Op de weekenden dat zijn kinderen bij ons zijn, werkt zij (1 of 2 uurtjes per dag).
2009 was een jaar waarin 53 weken waren, wat dus zou betekenen dat wij én de kinderen in week 53 én in week 1 zouden hebben.
Nu heeft mijn man al in medio november 2009 aangegeven om niet de oneven weken aan te houden maar gewoon door te tellen (dus om en om), dit betekend dus dat wij dan dit jaar de kinderen in de even weken zouden hebben.
Nou, je raadt het natuurlijk al, hier kan absoluut geen sprake van zijn. Zij heeft haar werkplanning voor 2010 in november al helemaal geregeld (voor het hele jaar beweerd ze!) en deze kan absoluut niet meer worden omgezet!
Dit is natuurlijk de grootste flauwe kul want planningen moeten constant worden aangepast, denk aan ziekte of ontslag, maar zij houdt keihard vol dat haar planning niet meer verandert kan worden.
Zouden wij nu niet toegeven aan haar grillen, want tenslotte heeft ze al vanaf november de gelegenheid gehad omdat haar werkplannig te wijzigen, dan zou dat betekenen dat wij dus tegen mijn mans kinderen moeten zeggen dat ze in de even weken welkom zijn en de oneven weken dus bij hun moeder zijn. Dit zal niet gaan werken want zij zal glashard de kinderen in de even weken niet laten komen (want dat is háár weekend zegt ze dan) en de oneven weekenden zal ze ze dan ook thuishouden omdat wij beweren dat dit haar weekend is! Snap je me nog?? :-)
Dit is nog maar 1 van de zéér vele voorbeelden die ik je kan geven. Je wilt werkelijk niet geloven hoe deze vrouw denkt, doet en zich opsteld. Dat zulke mensen bestaan verbaasd mij enorm.
Je wilt ook niet geloven hoe zij alle verhalen naar de buitenwereld verdraaid, alleen maar om zelf in een goed blaadje te komen.
Zelfs haar eigen vriendinnen houdt ze verzonnen praatjes voor (ook hier heb ik voorbeelden en bewijzen van), dus je kunt je wel voorstellen met welk een verschrikkelijk mens we hier van doen hebben.
Ik ben het zeker met je eens dat we aan haar grillen niet moeten toegeven maar soms of eigenlijk vaak, kunnen we omwille van de kinderen niet anders!
Zeer frustrerend hoor……En het is al 3,5 jaar aan de gang, je zou verwachten dat ze op den duur toch enigsinds milder wordt, maar nee hoor, het wordt alleen maar erger.
Ze heeft de kinderen gewoon gehersenspoeld en voorzien van zoveel (onterechte) negatieve informatie over hun vader, ze is gewoon bezig om er alles aan te doen om ze weg te houden bij hun vader!
Je snapt natuurlijk wel dat ik het wel eens prettig vind om met lotgenoten hierover te praten. Ben af en toe gewoon radeloos!
groetjes, Joyce