Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ouders beiden een kind ingeschreven

• Hans

voor mijn gevoel word hier weer een vader zwart gemaakt omdat moeder bang is geld kwijt te raken of niet te krijgen. "ik wil alementatie ik wil de kinderbijslag ik wil de eenouderkortingen en jij schat jij mag de kinderen.

warom draait ook hier weer alles om de poen

schandalig

• MW

Beste Frans en Hans,

Jullie hebben totaal geen besef wat jullie zeggen. Mijn ex partner heeft de afgelopen 2 jaar (voor zover traceerbaar voor mij) al minimaal 8.000 euro verbrast aan “zijn pleziertjes”. Wel in gemeenschap van goederen getrouwd, ik als part-time werkende moeder zorg zowel voor inkomsten en voor de zorg van mijn kinderen en huishouden (onbetaald werk, maar dat zullen jullie mannen wel nooit begrijpen). Dat geld had hij ook kunnen besteden, aan in ieder geval, zijn kinderen. Wat jullie schrijven is pas schandalig. Walgelijk dat soort opmerkingen terwijl jullie niet eens weten hoe het precies zit. Ik heb recht op wat ook MIJ toekomt.

• MW

Moet dit toch nog even kwijt;

Heel even voor de duidelijkheid, voor al diegenen die denken dat het om geld te doen is (o.a.Frans en Hans):

Ex-partner wil wel dat ieder een kind bij zich ingeschreven heeft, maar daadwerkelijk zullen de beide kinderen 10 van de 14 dagen bij mij zijn (hij heeft ze alleen op woensdag en om het weekend, kan niet anders ivm zijn werk). Dus hij wil wel de belastingvoordelen, maar ik heb de grootste zorg. En dan misschien ook nog gekort worden op KA.

• Hans

het enige waar hij je op die manier mee kan pakken is met alementatie maar belastingvoordeel volgens mij niet.

maar dat jij partime werkt plus het huishouden zoals je zegt onbetaald werk maar als jij partime werkt krijg je er een uitkering naast voor de overige uren en in die overigte uren doe je het huishouden dus wel betaald.

ik ben een alleenstaande vader met een fultime baan plus de zorg van 2 kinderen en dat moet ik wel in mijn vrije tijd doen dus ik weet niet wat nu echt het probleem is in dit geval van een partime baan die toch aangevuld word.

• Hans

Ik heb recht op wat ook MIJ toekomt

inderdaad mw jij hebt recht op je toekomt “een fultime baan plus de zorg voor je kinderen”

• werkende moeder

Hoe kom je erbij dat ze voor de overige uren een uitkering krijgt? Dat geldt alleen als je voor een deel van de week werkeloos bent geworden en op zoek bent naar een andere fulltime baan waarbij je ondertussen genoegen neemt met een parttime baan. Voor de overige uren ben je dan wel sollicitatieplichtig.

Dan heb je nog een groep die zo weinig verdienen dat ze in aanmerking komen voor aanvullende bijstand tot bijstandsniveau maar dat heeft dan weer niks met uren te maken. Dat is puur het sociale minimum. Dus ook MW moet haar huishouden gewoon in haar vrije tijd doen.

Kennelijk is bij jou de moeder in het geheel niet in beeld maar jouw situatie is niet maatgevend voor de rest. En de agressie waarmee je het brengt gaat je hier geen steun en begrip opleveren van degenen wiens situatie het meest met de jouwe overeenkomt.

• Frans

Beste MW,

Ieder verhaal heeft 2 kanten, en ik lees alleen jou kant van het verhaal, en in jouw verhaal heb jij het alleen maar over de financiële gevolgen van eventuele co-ouderschap. Je hebt het bv over : 'jezelf in de vingers snijden' , 'Ex- partner verdient bijna 2,5 x zoveel' , 'gevolgen voor de hoogte van de kinderalimentatie' en 'Ik heb recht op wat ook MIJ toekomt.' en nog veel meer opmerkingen waaruit blijkt dat je volledig voorbij gaat aan wat goed is voor je kinderen maar alleen maar denkt aan financieel gewin.

Je staat helemaal niet open voor een objectief antwoord, maar wil alleen maar dingen horen waar je zelf beter van wordt.

En ook op dit forum praat ‘werkende vrouw’ jou volledig naar de mond, daar is ze heel goed in, waardoor jij nog feller reageert op iedere vorm van kritiek danwel feedback.

Ik wens je heel veel wijsheid voor de komende periode, je zult het nodig hebben. Wat werkende vrouw betreft.. succes met het kapot maken van weer een ander prikbord. Je bent goed bezig !(tu)

• werkende moeder

Frans een beetje gefrustreerd soms? Lastig he, vrouwen die tegengas geven?

• MW

Beste Frans,

Ik denk juist om wat goed is voor mijn kinderen en probeer ze na de scheiding een leven te kunnen bieden zoals ze dat nu hebben. En juist financieen zijn daarin heel belangrijk. Want als ik niet kan rond komen, moeten zij met mij straks op een 2 kamer flatje gaan wonen. En jij maar zeggen dat het allemaal om mij draait. Stelletje gefrustreerde mannen zijn jullie (Frans en Hans).

Ik heb destijds toen onze eerste geboren werd , voor ons gezin mijn baan voor de helft opgezegd, met goedkeuring van ex die het belangrijk vond dat de kinderen voornamelijk door de ouders opgevoed worden en niet 5 dagen per week naar het KDV hoeven. Dus niks geen uitkering voor mij.

• MW

MW Schreef:

——————————————————-

> Beste Frans,

>

> Ik denk juist om wat goed is voor mijn kinderen en

> probeer ze na de scheiding een leven te kunnen

> bieden zoals ze dat nu hebben. En juist financieen

> zijn daarin heel belangrijk. Want als ik niet kan

> rond komen, moeten zij met mij straks op een 2

> kamer flatje gaan wonen. En jij maar zeggen dat

> het allemaal om mij draait. Stelletje

> gefrustreerde mannen zijn jullie (Frans en Hans).

> Ik heb destijds toen onze eerste geboren werd ,

> voor ons gezin mijn baan voor de helft opgezegd,

> met goedkeuring van ex die het belangrijk vond dat

> de kinderen voornamelijk door de ouders opgevoed

> worden en niet 5 dagen per week naar het KDV

> hoeven. Dus niks geen uitkering voor mij.

P.S. Wat jij geeft is in zijn geheel geen objectief antwoord maar afgeven op vrouwen die voor hun kinderen en zichzelf opkomen.