Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

co ouderschap

• frans1967

de “oude vertrouwde omgeving” zal ongetwijfeld zijn nieuwe omgeving gaan worden, maar het feit dat de vrouw maar kan zeggen, doei, ik ben er vandoor, woon tig kilometers verderop en je ziet maar hoe je aan je kind komt, durf ik bijna te vergelijken met kinderen die “ontvoerd” worden naar een ander land.

Wij kerels hebben ons altijd maar te schikken naar de wensen van de moeder, en ik vind dat niet altijd terecht.

Zodoende moet er door de rechter een goede regeling worden bekrachtigd waarin de moeder ook een aantal verplichtingen opgelegd krijgt, zodat de vader nog steeds vader kan zijn. en ja, 2 dagen in de 2 weken vind ik te weinig.

Zijn “oude vertrouwde omgeving” is ook zijn vader en aangezien het kind nog erg jong is, is de kans op ontwenning een stuk groter

• E.A.

> …je ziet maar hoe je aan je kind komt….

Dat werkt zo niet. De ouders dienen een ouderschapsplan op te stellen, daarin kunnen allerlei afspraken vastgelegd worden ook m.bt. een toekomstig tijdstip als het kind ouder is en er een aanpassing noodzakelijk/wenselijk kan zijn. Van “altijd schikken naar de wensen van de moeder” is geen sprake. Het is natuurlijk wel noodzakelijk dat u zelf ook goed nadenkt over wat u wilt en wat reëel is in de gegeven omstandigheden.

Als de ouders niet tot overeenstemming kunnen komen neemt de rechter een beslissing die het meest overeenstemt met het belang van het kind. Daarbij worden alle omstandigheden meegewogen, maar het blijft ook voor de rechter altijd een afweging . In geen enkele wet is nl. iedere specifieke situatie te beschrijven (en m. i. ook niet wenselijk).

http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/wat-is-het-ouderschapsplan.html ( wat- is -het-ouderschapsplan)

• pinguin

Het is niet de bedoeling dat je mijn vraag met een vraag beantwoord. ;)

En ik vind zeker niet dat een (familie) rechter geschaard kan worden onder de groep weldenkende mensen.

Naar mijn mening is het beroep van (familie) rechter het enige beroep in Nederland waar een bovengrens aan het IQ vermogen wordt gesteld.

En over co-ouderschap: Het belang van het kind zou voorop dienen te staan. Niet de mogelijkheid van 1 van de ouders om dat belang te torpederen zonder sanctie.

Idem voor het torpederen van het opstellen van het ouderschapsplan.

• E.A.

excusez-moi, ik wist niet dat jij de enige was die vragen mocht stellen :P

• pinguin

Vooruit, jij mag ook vragen stellen. :)

• Hans

frans hoe zie jij co ouderschap eigenlijk voor je want het kind kan niet op twee plekken tegelijk zijn zijn dus als het in de buurt woont is het ook bij de moeder en zal er ook een regeling moeten zijn.

ook bij co ouderschap moet je gewoon allimentatie betalen zowel voor het kind als voor de moeder in dit geval dus je draagt al bij in de kosten.

de moeder van je kind kan dan wel om de hoek wonen als het aan jou ligt maar ik kan me dan toch wel vorstellen dat ze er ook niet op zit te wachten dat jij naar je kind komt kijken wanneer jij daar zin in hebt.

het enige wat ik zelf ervaar bij co ouderschap is dat alles in overleg gaat en verder houd het dan helemaal niks in. ieder gaat zijn eigen weg in mijn geval heb ik twee van de kinderen daar zorg ik voor en mijn andere kind hou ik continu goed contact mee moeder en ik overleggen alles en zo kunnen we in vrede verder. en of je dan 60meter of 60 kilometer van elkaar af woont dat maakt geen verschil.

ik denk dat het verschil meer tussen de oortjes zit.

en ik vind het super dat je je zorgen maakt om je kind dat maakt je een goede vader er lopen er zat die denken zoek het maar uit ik ga mijn eigen weg

groetjes en sterkte ermee

hans

• Been There

Maar dan nog als de moeder niet mee wil werken komt het nooit, maar dan ook nooit goed!

• E.A.

wat moet er dan gebeuren zodat het wel “goed” komt?