Wat je schrijft klopt ook het is ook heftig, want moeder wil het zoals zij het wil en vader vind niet nodig om alleen voor de schuld op de draaien wat ook begrijpelijk is in onze situatie ondanks hij fouten heeft begaan zegt hij, dat zij dat net zo goed fouten heeft gedaan door de kinderen bij hem weg te houden en nu nog en zonder stimulans om de kinderen een verjaardagskaartje of kerstkaart richting hun vader te sturen enz.
Maar wat pinguin ook zegt ooit krijgen ze alles te lezen en dan mogen ze zelf oordelen en ik kan je vertellen dat zijn ex niet weet dat wij alles kopieeren en de brieven van haar en de kinderen bewaren.
En inderdaad je hebt gelijk hoor maar bij ons valt het niet te regelen, ja alleen zoals zij dat wil maar zo werkt het niet in praktijk omdat je juist gescheiden bent omdat je niet meer met elkaar overweg kan en of van elkaar houd.
Daarom ben ik inderdaad voor deze reclame en het schiet misschien ook de kinderen in pubbertijd wakker die het juist overkomt en voor hun psychologische probleem zelf hulp kan inschakelen door middel van een vertrouwenspersoon op school als ze op middelbareleeftijd zitten. Want mijn visie is dan ook dat hun op de eerste plaats komen wat zij willen alleen ze hebben niet de macht en de strijd om tegen hun ouders in te gaan, kortom ze worden bang gemaakt en zo kom je als kind in een visueel cirkeltje waar ze geen raad mee weten, alleen hun inhoud van hun koppie stuk gemaakt beetje bij beetje. En het is juist goed dat ze zien dat ze niet alleen zijn en niet hoeven te schamen als een van de ouders zeg je mag de ander ouder niet zien.
Laten we hopen dat deze reclame de ogen opend in de wereld van de beleving van een kind.
Maar ik zou ook zelf pleiten voor ander beleid in de rechterwereld, zodat het kind echt op de eerste plaats komt en daadwerkelijk goed word gekeken wat beste is en niet van kastje naar de muur sturen door instanties.
En tja wij kunnen niets doen dan afwachten tot wanneer de kids zelf komen, want mijn vriend heeft ouderlijkgezag verloren, ook wel door mede eigenschuld een beetje maar ook door haar toe doen. En als een kind van 8 zegt papa ik wil je niet meer zien en word vervolgens niets mee gedaan of kan niet gehoord worden dan moet je wachten tot ze 12 zijn en dan is het de vraag of ze hun vader nog wel willen zien en dat weet je als vader niet. Dus daarom zeg ik ook dat het rechter beleid ook niet echt deugd omdat je in ons geval ook het kind niet dwingend de omgangsregel wil afdwingen. Dus mijn vriend heeft ze van hun 8ste niet meer gezien en kan dus moeilijk die inschating maken in wat ze precies willen omdat ook niet schrijven papa ik mis je alleen maar antwoord op vragen wil voordat ze meer willen weten van hun vader maar dat wil niet zeggen dat in praktijk zo werkt dat ze wel in eens contact willen maar juist moeten doen van hun moeder dat ze weet hoe het leven van vader in elkaar steekt en daar mee wat kan doen en dus moet je ook oppassen dat je zon kind niet beschadigd daarmee als je snapt wat ik bedoel.
Alles is heel erg dubbel en dat word voor het kind lastig gemaakt en die word met gevoelens opgezadeld waar ze geen kant mee opkan.
En bij ons is het ook nog zo dat kids niet belangrijk is voor moeder maar wel het geld, wij kregen onlangs een briefje of me vriend nog ene verzekering had lopen en dat ze een deel daarvan krijgt en of hij het helemaal zegt zodat ze alles krijgt en dat mocht niet via de kinderen lopen dus met andere woorden probeerd ze de ervennis hardhandig te maken en af te pakken van de kids die daar niets van mogen weten. Nou, daar zijn we mooi niet op ingegaan dus ze kan niets anders afwachten wat de echtscheidingscovenant zegt wachten tot dat me vriend daadwerkelijk de verzekering op zegt en anders mag mevrouw wachten tot dat me vriend 65 is dus. En dan zijn de kinderen ook volwassen en kunnen dan met eigen ogen zien en beoordelen hoe moeder is. Ze zeiden tegen mij alles op pappier is waarheid en daar hou ik me dan aan en ik zei met woorden terug dat liefde en de warmte naar een kind toe veel belangrijker is en ooit zullen zij hier van terug deinzen want dan hebben ze plots spijt wat ze hebben geschreven en of gedaan hebben. We zullen zien naar de oordeel van de kids als ze alles hebben gelezen en gezien.
Maar fijn dat je op mijn berichtje een reactie heb geplaats, djw voor supper steun en het is zo lastig en ingewikkeld om het op te schrijven en iedereen leest ook nog dingen anders dus daarom juist.
Groetjes, Anoniem2
jz Schreef:
——————————————————-
> Jeetje klinkt heftig! Wel goed dat je onderaan
> besluit om te zeggen dat de ouders het zelf moeten
> regelen. Maar wat als dat niet lukt? Die gevallen
> heb je ook nog? Dan is misschien deze campagne wel
> een eye-opener voor die stellen.