Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hoe kan ik de kosten voor een echtscheiding laag houden, nu wij onderling al veel geregeld hebben?

• echtscheiding.net

Bij ons kost het 599 euro, de griffierechten en btw zijn inbegrepen. Meestal wordt de echtscheiding binnen 4 weken ingeschreven. U kunt in aanmerking komen voor een subsidie indien uw inkomen (globaal) onder het bedrag van 24.000 bruto op jaarbasis ligt.

• GJvdZ

Hoe zit het met de (verplichte) kinderalimentatie als mijn salaris opeens een flink stuk hoger wordt? Moet je een salarisverhoging melden?

Op zich is het natuurlijk niet meer dan logisch dan dat als ik meer heb, mijn kinderen ook meer hebben, maar dan liever wel direct van mij naar de kinderen en niet via de kinderalimentatie.

• Anne-Mieke

GJvdZ Schreef:

——————————————————-

> Hoe zit het met de (verplichte) kinderalimentatie

> als mijn salaris opeens een flink stuk hoger

> wordt? Moet je een salarisverhoging melden?

>

> Op zich is het natuurlijk niet meer dan logisch

> dan dat als ik meer heb, mijn kinderen ook meer

> hebben, maar dan liever wel direct van mij naar de

> kinderen en niet via de kinderalimentatie.

Nee, een salarisverhoging hoeft u niet te melden, tenzij daarover iets is vastgelegd in b.v. het echtscheidingsconvenant.

Wel kan uw ex op grond van die gewijzigde omstandigheden een herzieningssverzoek indienen bij de rechtbank, maar dat is dan aan uw ex. Zolang dat niet gebeurt kunt u uw kinderen natuurlijk altijd op vrijwillige basis iets extra's geven.