Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Worden jullie geinformeerd?

• Djen

Vraagje aan de gescheiden vaders,

Worden jullie nog een beetje op de hoogte gehouden van het wel en wee van de kinderen als ze bij hun moeder zijn tussen jullie papa-weekenden in?

En hebben jullie dat beschreven in t couvenant?

Je hoeft natuurlijk niet elke scheet die ze laten te weten maar gewoon een beetje wat ze zoal doen op school en uitjes of bij ziekte (griepje)?

Mijn kids zijn nog maar 3 en 5 en kunnen dus niets vertellen als ze bij mij zijn wat ze zoal hebben meegemaakt…. ik mis dat heel erg.

Wat zijn jullie bevindingen of ideeen erover? Moeders mogen uiteraard ook hier op reageren!

• Anne-Mieke

Mijn ex wilde vanaf de scheiding op geen enkele manier nog contact met mij hebben (uit haat/woede omdat ik degene was die wilde scheiden na een jarenlang ellendig huwelijk). Praten of bellen met hem was dus niet mogelijk en als ik hem schreef of mailde over het wel en wee van onze kinderen, dan werden die brieven ongelezen kapotgescheurd en mailtjes van mij opende hij niet eens (weet ik van de kinderen). Ik zou hem zelfs niet hebben kunnen bellen als er iets ernstigs met de kinderen gebeurd was terwijl ze bij mij waren. Hij had n.l. een geheim telefoonnummer en tegen de kinderen had hij gezegd dat ze dat nummer absoluut nooit aan mij mochten geven (hebben ze na lang aandringen van mij tóch gedaan, omdat zij gelukkig begrepen dat ik hun vader in noodgevallen toch moest kunnen bereiken).

Dat mijn ex niet op de hoogte was van veel dingen was dus zijn eigen schuld. Maar toen het jaren later helemaal misging op school met onze jongste zoon kreeg ik van hem wél een zakelijk mailtje met daarin het verwijt dat ik hem al die jaren niet op de hoogte had gehouden over de schoolresultaten van zoon en dat hij daar volgens de wet recht op had. Toen ben ik dus echt uit mijn slof geschoten. Ik heb de cijferlijsten en rapporten van alle kinderen n.l. wel altijd meegegeven als ze naar hun vader gingen en volgens de kinderen heeft hij die ook altijd ingezien. En ook uitnodigingen voor b.v. ouderavonden of open dagen gaf ik altijd aan ze mee. Ex heeft in al die jaren echter nog niet één keer z'n neus laten zien op de scholen van de kinderen.

• Djen

klinkt als totaal het tegenovergestelde van mij….

• GJvdZ

Wij gaan nog steeds goed met elkaar om ondanks dat we gescheiden zijn (eigenlijk nog beter dan voordat we gescheiden waren), en SMS-en vrijwel dagelijks over dingen die de kinderen betreffen. Desalniettemin hebben we wel een behoorlijk deel in het ouderschapsplan opgesteld waarin behoorlijk gedetailleerd staat gespecificeerd hoe de communicatie loopt en wat er allemaal gecommuniceerd moet worden. Tot nu toe niet nodig gehad, maar je weet nooit wat er in de toekomst nog voorvalt, en dan is het goed om dat op papier te hebben staan. Toen onze advocaat ermee kwam vond ik het een beetje overdreven, maar ik denk toch wel dat het goed is. We hebben zelfs de communicatiemiddelen beschreven en wel op zodanige manier dat ook toekomstige media onder het ouderschapsplan vallen. Stel dat je niet vermeld dat communicatie ook via sociale media kan plaatsvinden, dan is er vast wel weer een rat van een advocaat te vinden die dat in geval van conflicten gaat uitbuiten.

We hebben bijvoorbeeld beschreven wie de afspraken bij de tandarts maakt, en daarbij de opmerking dat degene die met de kinderen naar de tandarts is geweest meteen bijzondere zaken terugmeldt aan de andere. Op dat detailniveau dus.

Verder gaan we gezamenlijk naar ouderavonden, en mocht 1 van de 2 een keer verhinderd zijn, dan moet de ander verslag uitbrengen.

• Been There

Mij hex vertelt me helemaal niet! Maar dan ook helemaal niets.

Het enige wat er soms uit haar komt is dat de KA een dag te laat is betaald.

• Anne-Mieke

Ik zou ook niks aan mijn ex vertellen als mij mij zijn ‘hex’ zou noemen….

• Been There

Ik mag hopen dat jij je niet zo gedraagt dat je ex je zijn hex gaat noemen!

• JCC

Wij hebben destijds een prachtig ouderschapsplan opgesteld waar we ons allebei goed in konden vinden. Dit ging zo soepel dat de advocaat in kwestie ons korting gaf op het totaal over te maken bedrag…

Helaas kwam het al snel voor dat er leuke dingen moesten worden gedaan met nieuwe partner in het papa weekend. De kinderen terug werden ook wel eens teruggeroepen, bij het ophalen, met de zin: kom maar jongens papa gaat weer alleen weg. Meestal was de reden: mijn wil is wet en denk maar niet dat je ze een half uur langer hebt als ik beslist heb, in het papa weekend…

Verder doen ernstige mishandelingsverhalen het heel goed op scholen en buurten zodat er gerekend kan worden op veel meeleven en begrip en je dus heel moeilijk zelf informatie kan krijgen (als je je al durft te vertonen).

Toen uiteindelijk de kinderen dit over gingen nemen van mama heb ik nooit meer iets van ze vernomen zoals omschreven in ouderschapsplan en ben je definitief uitgebannen uit hun leven en vervalt kennelijk (bijna automatisch) alle recht om maar iets te mogen weten of vernemen. En waarheidsbevindingen, tja een bekend fenomeen….

Ik verneem dus helemaal niets meer, het laatste dat ik vernam was een verwijt dat je het ene kind een verjaardagskaart stuurt en het andere niet.

Oja, na even diep nadenken schiet me nog iets te binnen: voor een extra rekening weten ze je ook wel te vinden want dat staat tenslotte zo beschreven in het ouderschapsplan…

• Been There

En zie hier het recht dat een “papa”heeft!

Dit land is op dit punt echt een derde wereld land, mama heeft rechten en papa heeft plichten……….

• Anne-Mieke

Mijn ex heeft me nog nooit ‘hex’ genoemd, maar wel ‘waardeloze moeder’, ‘profiteur’, ‘lesbische trut’, ‘gestoord wijf’ etc. etc. Ik lach daar altijd om, omdat ik wel beter weet. En onze kinderen óók.