Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Eigen zaak en wijziging alimentatie

• Anne-Mieke

Jij had het in betreffende discussie maar over één procedure en één hoger beroepszaak, dus dan ga ik er niet vanuit dat het er meer zijn geweest. Gingen die andere procedures dan ook over dat hogere inkomen van je ex?

Dat rechters doorgaans niet de Tremarichtlijnen, procesreglementen en de wet aan hun laars lappen blijkt uit de jurisprudentie E.A. Uitzonderingen hou je natuurlijk altijd.

• E.A.

Ja, al die procedures gingen over het inkomen (inmiddels X2).

Je argument van jurisprudentie gaat niet helemaal op. Je denkt toch niet dat beschikkingen waarin zo geblunderd wordt openbaar worden gemaakt.

• Anne-Mieke

E.A. Schreef:

——————————————————-

> Ja, al die procedures gingen over het inkomen

> (inmiddels X2).

Dat vroeg ik niet. Ik vroeg of ze ook allemaal over dat hogere inkomen van je ex gingen.

> Je argument van jurisprudentie gaat niet helemaal

> op. Je denkt toch niet dat beschikkingen waarin zo

> geblunderd wordt openbaar worden gemaakt.

Dan lees jij de jurisprudentie (m.n. die van de Hoge Raad) toch niet goed. En wat dacht je van de media?

Waarom heb jij eigenlijk niet verder geprocedeerd als er zo geblunderd is?

• E.A.

Hoezo verder? op een gegeven moment kan je niet meer verder.

• Anne-Mieke

Hoge Raad had je toch nog nergens genoemd?

• E.A.

Cassatie kan je niet afdwingen, zal je besparen wat ivm het verzoek tot cassatie allemaal is gebeurd, maar dat was niet veel fraaier dan hetgeen in de afgelopen procedures is gebeurd.

• Anne-Mieke

Tja, als het cassatieverzoek is afgewezen kun je inderdaad niet meer verder

Maar nou snap ik nog dat van die 9 rechters niet. Die hebben toch niet allemaal over hetzelfde verzoek geoordeeld neem ik aan.

• E.A.

Procedure 1

Wijzigingsverzoek ex (PA) i.v.m vrijwillige aanvaarding ander dienstverband met veronderstelde lagere draagkracht ( volgens rechtbank, wat pas veel later onjuist bleek)

Procedure 2

wijzigingsverzoek i.v.m weer wijziging dienstverband ex .( na vergeefse pogingen mijnerzijds tot mediation)

Hoger beroep

Procedure 3

Wijziging (PA en KA) met terugwerkende kracht ( tot wijzigingsdatum uit procedure 1 i.v.m destijds ernstige gemaakte fouten), en omdat was gebleken dat ex weer bij “oude” werkgever in dienst was, waar hij ook in dienst was toen hij t.b.v. procedure 1 ontslag had genomen.

Hoger beroep

Dus feitelijk gingen al die rechtzaken over hetzelfde , hoewel de gronden van het verzoek soms anders waren.