Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Weekend afdwingen

• Anoniem

Voorlopig moet ik tot ik meer wrk heb een aanvulling hebben van de SD

Daar wil ik ook liever niet bij zitten bij de SD..

Maar ik heb niet 123 een nieuwe baan, en ik zit met twee schoolgaande kinderen die om de haverklap vrij zijn.

Een op spec. onderwijs dus weer andere dagen/tijden vrij dan de ander.Dat word een heel geregel.

Ik heb ook een hond, die kan ik ook niet hele dagen alleen laten, dat vind ik zielig, natuurlijk gaat inkomen voor, maar ik wil kijken of ik daarom iets anders kan regelen.

5 halve dagen bijv. werken en dan dat wat ik er thuis nog bij heb.

Natuurlijk ben ik liever onafhankelijk, maar ik vind het zo oneerlijk, het zijn zijn kinderen tenslotte ook.

Is dit recht?

• Tina

Het is recht maar als je kiest om dan maar zonder gelukkig te worden en je kinderen ook…..

Zoek oplossingen echt ze zijn er .

• Nicole.

Als hij nu al niet naar de kinderen omkijkt hoe wil je het dan straks als ze een weekend bij hem zijn? Dan zal hij echt niet veranderd zijn. Wees een echte moeder voor ze en bespaar ze deze teleurstellingen. Laat zien dat jij ze wél hebt willen hebben. Bij tijde van jullie huwelijk had je ook voor oppas moeten zorgen als jullie weg wilden dus zal je dat nu ook moeten doen.

• Been There

Ik wil morgen met je ruilen!!!!!!!!!

Een vader die zijn zoon al 3 jaar niet mag zien!!

• wendy

Ik heb met de kinderen te doen dat hun vader ze maar zo weinig wil zien.

Maar ik heb ook zeker met de kinderen te doen dat hun moeder liever een weekendje “vrij” zonder de kinderen is dan de kinderen te hebben.

Hoe welkom kun je jezelf als kind bij je ouders voelen. Erg triest allemaal.

Ik denk dat deze man en vrouw beter niet aan kinderen hadden kunnen beginnen als ze ze alleen als een “sta in de weg zien”.

• Lisette

Hoi wendy,

Ik ben het niet helemaal met je eens, maar goed, das mijn mening.

Ik vind het helemaal niet gek dat je als alleenstaande ouder eens een weekendje voor jezelf wilt.

Ik heb nu al 7 jaar de zorg voor mijn 3 kids alleen, en ik vind het wel lekker hoor, effe af en toe een weekendje geen kids.

Effe geen moeder te zijn, maar gewoon effe Lisette.

De opvoeding van kids in je eentje doen is niet gemakkelijk, tenminste niet voor mij.

Je staat overal alleen voor, en dan is je batterij wel een keer aan opladen toe.

Zonder mijn vrije weekenden trek ik het bijna niet hoor.

Mijn kids gaan dan af en toe naar een gastgezin, aangezien hun vader ze niet meer wil zien.

Mijn kids hebben het heel goed daar en gaan er al een jaar of 3 naar toe.

Ik kom tot rust en mijn meiden ook, dus ik ervaar het niet meer al negatief.

Ik ben het gastgezin dagelijks dankbaar, want zonder hun zou ik niet de moeder kunnen zijn die ze nodig hebben.

• Lisette

Hoi Been There,

Ik heb dit nooit kunnen begrijpen, waarom een vader zijn kids niet mag zien.

Het word een ander verhaal als ie ze mishandelt of verwaarloosd.

Maar verder???

Waarom zijn de kids altijd de dupe van de strijd tussen hun vader en moeder.

Ze hebben toch al genoeg te lijden door het feit dat hun vader en moeder zijn gescheiden.

Groetjes ( van een vrouw waarvan haar ex zijn kinderen al 3,5 jaar niet meer wil zien )

• Been There

Ik heb het idee dat de heren en dames advocaten op de advocatencursus leren dat je een vrouw direct na de scheiding moet laten roepen dat ze mishandeld is en dat vader de kinderen ook mishandeld.

Vervolgens laten ze alle alarmbellen afgaan en Pa is de l*l.

Advocaat van Pa lacht ook in zijn/haar vuistje want die snapt dat dit een lange (lees: geld genererende) procedure gaat worden.

Moeders gaat vervolgens zo hard mogelijk tekeer (niet zo moeilijk als je toevoeging hebt!), en Pa kan zich krom werken voor de advocatenkosten.

Tja, rare wereld leven we in.

• wendy

Oke Lisette, ik begrijp je standpunt.

Maar mijn kinderen laden mij op, dat is het verschil met jou dan. Blijkbaar putten jouw kinderen je uit en heb je tijd nodig de batterij opnieuw op te laden. Ik vind weekenden zonder mijn kinderen verschrikkelijk. Iets anders vind ik het nog als je het eens over een avondje uit hebt zonder de kinderen (alhoewel ik dat ook eigenlijk nooit doet) maar jij praat over een geheel weekend ………Tsja denk ik dan, een getrouwd stel heeft ook nooit een geheel weekend zonder kinderen, hooguit een dagje.

Moeder of vader worden doe je voor het leven. Waarom proberen niet wat meer mensen de consequenties van hun keuze voor kinderen te dragen. Kinderen doe je niet zomaar even “weg” als je er geen zin in hebt of als je batterij opgeladen moet worden.

• Lisette

Een getrouwd stel doet de opvoeding samen, een alleenstaande ouder staat er alleen voor, en is dus dubbel zo zwaar vind ik.

En ik doe mijn kids niet zomaar weg voor een vrij weekendje.

Jeetje, wat klinkt dat hard zeg.

Gelukkig ervaar ik het zelf niet zo en mijn kids ook niet