Dat klopt, we hebben hier inderdaad te maken met de Nederlandse wetgeving. Maar Nederland heeft wél dat Internationale Verdrag inzake de Rechten van het Kind mede-ondertekend!
Maar goed…m.i. komt de vraag van Anoniem in de eerste plaats voort uit een gevoel van onrechtvaardigheid en boosheid omdat haar ex zo gemakkelijk onder zijn zorgtaken uit kan komen en dan ook nog nauwelijks alimentatie hoeft te betalen, terwijl zij moeite heeft om de eindjes aan elkaar te knopen en behoefte heeft aan wat tijd voor zichzelf. Voor iemand die in zo'n situatie zit vind ik zo'n vraag wel logisch en ga ik er niet bij voorbaat al vanuit dat het hier gaat om een moeder die niet voor haar kinderen wil zorgen en die haar eigen belang vóór het belang van haar kinderen stelt.
Ja, er zijn inderdaad legio vrouwen zijn die in een dergelijke situatie hun eigen belang voorop stellen en daarbij hun kinderen gebruiken. Maar ik kan op grond van alleen de vraag van Anoniem nog niet met zekerheid kan stellen dat zij óók zo is.
Ik vind n.l. niet dat de vraag voldoende gegevens bevat om dat met zekerheid te kúnnen stellen. Een bevooroordeling vind ik dus niet op z'n plaats. Van mij krijgt Anoniem het voordeel van de twijfel en dus gewoon een antwoord op haar vraag i.p.v. een veroordeling.