Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Weekend afdwingen

• Danielle

Been There schreef:

>

> Gezien het feit dat we in dit land emancipatie hoog in het

> vaandel hebben en vrijwel alle moeders tegenwoordig werken

> moet de zorg/plicht/plezier van de kinderen gelijk verdeeld

> worden over beide ouders.

Die emancipatie is volgens mij één van de oorzaken dat vrouwen eigenlijk altijd in het gelijk gesteld worden bij een scheiding. Men gaat er voor't gemak maar vanuit dat de man altijd maar de “dader” is van de scheiding. Dat er in werkelijkheid ook situaties zijn waarin de vrouw de oorzaak van de scheiding is, lijkt voor velen een naar sprookje dat verzonnen is door de man om onder z'n plichten uit te komen.

Die mannen die zelf niet de oorzaak zijn van hun scheiding wens ik een partner toe die samen met hen vecht voor de kids en een advocaat en rechters die direkt inzien dat die man nu eens niet bij het grootste gros van lullige denkers behoort. Zodat die kleine groep mannen eindelijk eens in het zonnetje komen te staan daar waar ze horen.

En ik wens iedere vrouw die zo'n denker hebben getroffen als ex, een nieuwe partner toe die al het oude kan doen vergeten voor zowel vrouw als kinderen.

• Anne-Mieke

Als vrouwen in het gelijk gesteld worden bij een scheiding dan is dat niet omdat de rechter er voor het gemak maar vanuit gaat dat de man altijd de “dader” is van de scheiding. Binnen onze wetgeving doet wie er schuldig is bij een scheiding n.l. helemaal niet ter zake.

• wendy

Daar gaan we weer……………….

Ben nou toch eens gewoon eerlijk en kijk naar de feiten. De feiten in Nederland zijn dat een gescheiden vader geen ene @!#$ te vertellen heeft zelfs als blijkt dat een moeder slecht voor de kinderen is en de vader niet dan nog moet je als vader toekijken hoe je kinderen door moeder de vernieling in worden geholpen met de wet aan haar kant.

Je kunt zeggen wat je wil maar zo is het gewoon. Er bestaan niet voor niets dwaze vaders ed. Ga daar maar eens mee praten.

• Been There

Gelukkig Danielle en Wendy zijn er vouwen zoals jullie die het wel (willen) snappen.

Anne-Mieke is waarschijnlijk advocate met een praktijk gespec. in het familierecht en spint dus ook garen bij deze dwaling in ons recht.

• Danielle

Been There schreef:

>

> Gelukkig Danielle en Wendy zijn er vouwen zoals jullie die

> het wel (willen) snappen.

>

> Anne-Mieke is waarschijnlijk advocate met een praktijk

> gespec. in het familierecht en spint dus ook garen bij deze

> dwaling in ons recht.

Ik schrijf vanuit de situatie hier (ex met 3 kids en 3 verschillende vaders, maar dat ligt niet aan haar hoor…tsssss). Doordat ik voor m'n vriend op kwam en alle stukken steeds goed doorlas, etc. heb ik samen met de advocaat een duidelijk, helder en sluitend stuk kunnen schrijven voor zijn weerwoord (plus de mazzel dat ex al 2x een advocaat van lik-me-vessie trof).

De situatie hier is nu redelijk rustig. De 2 rechters die we hebben gehad konden mijn vriend alleen maar in't gelijk stellen (dit ver boven de verwachting van zelfs onze advocaat). Het is nu weer afwachten waarneer de wind weer anders gaat waaien bij ex. Voordeel dan is dat zij het grootste probleem heeft en niet hij.

Ondertussen is het wel veel slikken met wat ex allemaal uitvreet waar de kids geen baat bij hebben, maar helaas is dat niet anders. Ook hier geldt dat het een kwestie is van afwachten en zoveel mogelijk je best blijven doen als de kids hier zijn. Voor wat mogelijk is voor een gescheiden vader hebben wij het beste bereikt met ons gevecht.

• Been There

Gelukkig gaat het idd wel eens goed. Ook ik heb gelukkig een hele goede nieuwe partner die mij bijstaat in de strijd. Het is alleen zo vreemd dat een vader zo moet vechten voor zaken die een moeder in de schoot geworpen krijgt.

Uiteindelijk denk ik dat ik de strijd ook wel ga winnen,je moet alleen niet vragen wat het me gekost heeft aan tijd, energie en geld.

Dat vaders niets over hebben voor hun kinderen kan ikme erg kwaad over maken!! Ik ben inmiddels zo'n 4 jaar bezig en heb inmiddels zo'n drie modale jaarsalarissen weggebracht om mijn doel(misschien) te gaan bereiken, het lijkt me dat ik dus wel wat over heb voor mijn kind!!

• Anne-Mieke

Je hoeft mij die feiten niet te vertellen want die ken ik zelf ook wel. Ik spreek ook helemaal niet tegen dat er heel veel moeders zijn die de omgangsregeling frustreren alleen maar om hun ex dwars te zitten en dat bij een scheiding kinderen vaak automatisch aan de moeder worden toegewezen terwijl de vader er nét zo goed voor zou kunnen zorgen. Met zo'n moeder die niet goed voor de kinderen zorgt en de omgangsregeling niet nakomt heb ik zelf te maken gehad. De ex van mijn huidige echtgenoot deed dat n.l. óók. Eiste van mijn man extra geld bovenop de verhaalsbijdrage omdat ze door haar verslavingsproblematiek regelmatig op zwart zaad zat. Gaf hij dat niet dan hadden de kinderen niets te eten en mocht hij ze maandenlang niet zien. En toen de kinderen bij ons kwamen wonen omdat ma moest worden opgenomen in een verslavingskliniek kregen we de doodsbedreigingen van haar hele familie op onze nek waardoor we uiteindelijk geen andere keus hadden dan de kinderen naar die familie terug te brengen i.v.m. de veiligheid van de rest van ons gezin (hoezo wet?) En toen ma stiekem ging samenwonen en eigenlijk geen recht meer had op een bijstandsuitkering moest mijn man noodgedwongen ook voor háár verhaalsbijdrage blijven betalen. Als hij haar samenwoning zou doorgeven aan de sociale dienst zou hij zijn kinderen óók weer niet meer mogen zien. Hoe frustrerend het voor een vader is om met z'n rug tegen de muur te staan weet ik dus als geen ander!

Maar dan nog heeft zoiets helemaal niets te maken met wie er schuldig wordt geacht aan de scheiding (dáár ging mijn reactie over)

En ik blijf óók van mening dat je een moeder alleen op grond van een vraag die ze hier komt stellen niet bij voorbaat al mag veroordelen.

• Anne-Mieke

Nee Been There, ik ben géén advocate met een praktijk gespec. in het familierecht. Ik ben wél een gescheiden moeder met kinderen die hertrouwd is met een gescheiden vader met kinderen en ken dus het klappen van de zweep van beide kanten.

• Anne-Mieke

En dat ik volgens jou ‘garen spin bij deze dwaling in ons recht’ is dus óók al zo'n onterechte veroordeling die alleen maar gegrond is op een veronderstelling!