Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

2.2

• eric

gatver,

misschien kan je zelf zorgen dat je 50 euro meer gaat verdienen per maand!

• Anoniem

Wat is dat nou voor opmerking Eric

Als je weet hoe weinig hij betaald zou je ook bllij zijn met een ietsje meer.

Ik krijg maar 132,- totaal voor 2 kids.

En daar zorg ik 24 uur per dag voor.

Kan ik ze echt niet de hele maad voor onderhouden hoor. Al werk ik, daar gaat het niet om.

• borawie

Je vergeet dat het keer twee moet.

€ 132,00 vader

€ 132.00 moeder

€ 264.00 samen.

Groetjes.

En vind dat de alimentetiegerechtigde ook wel wat beter op mag letten vwb de indexering.

• Been There

En daar komt ook de kinderbijslag nog eens bij, zoek daarbij nog eens een baantje en het lijkt me ruimschoots genoeg.

• Anne-Mieke

En jij denkt dat je van €264 per maand plus de kinderbijslag twee kinderen kunt onderhouden? Alleen aan eten en drinken ben je gemiddeld al €5 per kind per dag kwijt ( is voor twee kinderen al zo'n €300 per maand) . En dan komen daar álle andere kosten nog bij.

• Been There

Vandaar dus het advies van die baan…………

• Anoniem

Been there, ik werk.

Daar gaat het mij niet om. Het gaat mij om het feit dat de vader er wel met een heel klein bedragje vanaf komt en niks voor zijn kinderen over heeft.

Dus zou ik graag wat meer willen zien. Dan hoef ik mij niet in allerlei bochten te wringen voor opvang, want daar heb ik nu mee te maken, dat is zuur genoeg. Van de kinderbijslag moet ik extra rekeingen betalen.

Dus hoe kom ik aan de rest? Van 132,- wat er maar voor ze betaald word kan ik net aan twee weken eten kopen voor ze.

En dan doe ik zunig. Terwijl hij zat overhoud om elke week lekker ruig te doen.

En vrije tijd. En ik elk dubbeltje omdraaien.

Nee in dit geval komt de man er heel goed af hoor. Dus ja, ik wil in januari graag iets meer zien. Het spijt me maar zo zie ik het

• Anoniem

Vader: 132,- in ruil voor een vrij leven, haalt kids niet, kan elk weekend weg, nieuw leven opbouwen,.. kinderloos, ruimchoots rond kunnen komen

Moeder: 132,- Dag en nacht voor de kinderen aanwezig zijn, ( wat geen straf is maar je begrijpt) moet oppas regelen voor een avond weg , meestal betaald want`schoonfam. valt af en andere oma is niet gezond…Bij nieuwe relatie toch iets wat weerhoud, thuiswonende kleine kinderen.

Naschoolse opvang betalen, overblijf 80,- per maand voor 2 kids.. et.. Krap inkomen.

Vader moet rondkomen van loon in zijn eentje

Moeder moet met 3en rondkomen…

Berekeningen zijn dus niet nodig, die maak ik zelf wel en kom tot bovenstaand conclusie.

• Been There

Ergens op een moment in jou leven heb je gekozen voor de vader van die kinderen.

Later in je leven heb je bewust gekozen voor kinderen.

Nog wat later heb je zelf ingestemd met het scheidings convenant.

Jij bent toen zelf accoord gegaan met de afspraken zoals ze er nu liggen.

Jij hebt toen ingestemt met de omgangsregeling zoals hij er nu is.

Jij hebt toen ingestemt met de hoogte van de KA.

Heel eerlijk gezegt zie ik dus eigenlijk het probleem niet zo.

• Anoniem

Been There schreef:

>

> Ergens op een moment in jou leven heb je gekozen voor de

> vader van die kinderen.

Dat klopt

>

> Later in je leven heb je bewust gekozen voor kinderen.

Klopt ook maar niet alleen, wellicht samen.

>

> Nog wat later heb je zelf ingestemd met het scheidings

> convenant.

Yep, een kerel die vreemdgaat hoef ik niet langer mee te blijven.

> Jij bent toen zelf accoord gegaan met de afspraken zoals ze

> er nu liggen.

Over welke afspraken heb je het?

Als moeder laat je je kinderen niet in de steek toch?

> Jij hebt toen ingestemt met de omgangsregeling zoals hij er

> nu is.

Ook niet, maar kan hem moeilijk verlpichten de kids te halen. doet die toch niet.

> Jij hebt toen ingestemt met de hoogte van de KA.

Nou nee hoor, he ik helaas niks over te zeggen er is meer gevraagd, maar de rechter bepaaalde anders.

>

> Heel eerlijk gezegt zie ik dus eigenlijk het probleem niet zo.

Jammer voor jou dan..