Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

dreigen kinderalimentatie inhouden

• Agnes

Hoi,

Sinds kort dreigt hij dat als ik niet acc gaat met zijn voorstellen de kinderalimentatie te korten of te stoppen. In zijn ogen lig ik dan dwars en handel ik niet volgens het convenant. Het punt is dat met hem niet te overleggen valt. Hij legt mij iets op en als dat niet kan vanwege afspraken die ik gemaakt heb ben ik diegene die niet flexibel is.

• Mar

Agnes,

Ik denk dat je te veel mee gaat in het machtspelletje wat jouw ex speelt. En hij weet dat jij daar heel gevoelig voor bent. Jij geeft hem de ‘macht’ in handen, doordat jij jouw handelingen laat beïnvloeden door zijn gedrag.

Als hij dreigt om de kinderalimentatie te stoppen, dan meldt jij hem gewoon dat jij hoopt dat hij dat doet, omdat hij dan aan het LBIO mag betalen en jij niet langer met hem hierover contact hoeft te onderhouden.

Weet je, iemand kan je alleen maar beledigen op het moment dat jij het je aantrekt. Op het moment dat jij voor jezelf erkent dat dit een man is met een groot probleem, maar dat dit probleem gelukkig niet meer jouw probleem is, dan wordt het een stukje rustiger. Jij zult echt totaal onverschillig moeten reageren op alles wat hij zegt, doet of nalaat. Alleen dan zal hij merken dat zijn handelingen geen invloed meer op jou hebben en dan is de ‘lol’ voor hem er ook af.

Niet meer meegaan in zijn pestgedrag en ook absoluut helemaal niets toegeven. Behalve het volgende. Indien hij aangeeft de kinderen niet te kunnen of willen hebben, dan zijn de kinderen bij jou altijd welkom. Jij gooit niet het totale schema om, maar het weekend dat hem niet uitkomt, blijven de kinderen bij jou en dan wacht hij maar weer tot het zijn beurt is. Dus geen compromissen meer, echt niet eentje. Gewoon veel sterker in je schoenen staan, alleen dan wordt het stukje bij beetje (nadat hij eerst natuurlijk helemaal uit zijn dak gegaan is) beter.

Ik ben inmiddels 7 jaar verder en bij mij is het sinds 2 jaar betrekkelijk rustig op wat ‘stuiptrekkingen’ na.

• agnes

Bedankt Mar, gewoon bizar hoe jij mijn situatie doorziet. Mar dit zijn tips die ik in praktijk ga brengen. Waarschijnlijk voel je ook al aan wat voor ellende ik al met die man heb meegemaakt. Er speelt nog veel meer, zo heeft mn oudste dochter (14) het helemaal gehad met hem. En ook dat vind ik een rotsituatie want ze heeft hem toch nodig. Maar hij pakt het zo ontzettend verkeerd aan dat ze hem niet meer wil zien. En in zijn ogen ligt het aan haar en uiteindelijk natuurlijk weer aan mij.

• mo

ga gewoon werken en laat hem links liggen….

ik weet het wel maar het zijn ook zijn kinderen….

Dan doe je gewoon co-ouderschap. Ieder van jullie de helft vd week, is ook het beste voor het kind, denk ik….

Dan hoeft hij jou niet te betalen(voor de kids dan) en jij hem niet.

Net zo eerlijk voor beide partijen….

• Mar

Agnes,

Ik kan me voorstellen dat je dochter het er erg lastig mee heeft.

Ik heb zelf twee jongens waarvan de oudste nu ook 14 is en herken de worsteling waar ze mee zitten. Maar ondanks alles wat hun vader doet, is het inderdaad zo dat deze kinderen ook het contact met hun vader nodig hebben. Ik ben nu zover dat zij zelf afspreken met hun vader of ze wel of niet naar hem toe gaan.

In principe gaan ze om de week een weekend, maar soms willen ze niet. En de reden waarom ze niet willen zijn toch ook vaak van egoïstische aard. (Het blijven pubers). Vaak willen ze dingen ondernemen met vrienden of hebben een proefwerkweek waarvoor ze veel moeten leren. Ik ga dan niet meer aandringen dat ze heen moeten, maar als ze niet gaan moeten ze zelf bellen. Immers mijn ervaring is dat elk voorstel wat ik doe aan hun vader, zowiezo door hem wordt afgewezen.

Deze zomer willen ze eigenlijk geen twee weken naar hem toe. Ze hebben daar geen vrienden, hun vader heeft nog nooit vakantie opgenomen als ze daar waren, laat staan dat ze ergens heen gaan. Maar als ze inderdaad geen twee weken daar willen zitten (voor mij volkomen begrijpelijk), moeten ze het wel zelf regelen.

Ik zou zeggen, laat hem zijn eigen fouten maken. Zorg met opgeheven hoofd voor je kinderen en laat hem geen invloed meer uitoefenen op jouw leven. Gewoon zijn gedrag volkomen negeren en alle energie in jezelf en de kinderen steken.

• Ágnes

Sorry hoor maar van dit bericht word ik pislink. Ik werk 28 uur en met 3 kids (jongste is 8) en een hond (was van hem die hij nu niet meer wil) vind ik dat meer dan genoeg. En idd als hij co-ouderschap had gewild was ik fulltime gaan werken maar dat wil hij dus niet. Want hij zegt dat hij de zorg voor de kids niet niet kan regelen met zijn werk. Aldus

• Ágnes

Ha Mar,

Idd bemoei ik me ook niet met hoe het contact verloopt tussen hem en zijn dochter. Hij is inmiddels getrouwd met de vrouw waarmee hij mij 2 1/2 jaar heeft bedrogen en ik wens ze veel geluk toe (gemeend, ik ben nu gelukkiger dan de laatste 10 jaar van onze 22-jaar durende relatie met hem). Zij begrijpen echter niet dat het voor zo'n meisje (toen 11 jaar) al helemaal niet meevalt. Temeer omdat ze na 2 maanden het maar moest accepteren en ze haar dwongen om met zijn nieuw evrouw om te gaan. Alle activiteiten moeten gezamelijk gebeuren en als zij haar vader sms's krijgt ze een sms van zn vrouw terug. Dat werkt natuurlijk niet. Dat moet je met veel geduld en begrip begeleiden en vooral niets forceren. Het punt is ook dat ze zich absoluut niet welkom voelt daar. Zij doet zeer onaardig tegen mijn dochter, ze zijn haar ontzettend aan het uithoren als ik een vriend heb etc..Erg hoor, voor haar welzijn zou het veel beter zijn als de relatie in goed harmonie zou verlopen. En hij weet zich er van af te maken door de schuld bij haar neer te leggen,.

• antwoord

Je kunt met de uitspraak van de rechter t.a.v. de alimentatie naar een deurwaarder stappen. Die kan direct beslag laten leggen.

• Jantje2

Hallo,

Ook mijn toekomstige ex dreigd om de kinder allimentatie niet volledig te betalen. Als ik niet accoord ga met zijn voorstel, dreigt hij alles op de rem te zetten. Maar wat is ongeveer de hoogte van een “normale” allmentatie. Ik weet wel dat je dat kunt uitrekenen, maar dat bedrag vind ik niet echt passend.

• J.C.

Beste allemaal,

Mijn ex betaald al sinds december de kinderalimentatie niet. Ik heb een zoon van 20 en een dochter van 17.

Mijn zoon werkt inmiddels en we waren mondeling overeengekomen dat er nog betaald werd tot zijn 21ste, zodat hij wat kon gaan sparen. Sinds december is hij toch voor beide niet meer gaan betalen, ik dus meteen een brief geschreven naar het LBIO. Daar is mijn verzoek tot inning afgewezen omdat mijn ex hun verteld heeft dat in het convenant staat:

dat indien één van de kinderen gaat werken, de kinderalimentatie opnieuw berekend moet worden.

Ik ben dus volkomen machteloos, en was ik genoodzaakt om een advocaat in te schakelen om de alimentatie opnieuw te laten berekenen. Er is inmiddels een verzoek ingediend bij de rechter.

Inning bij het LBIO is dus niet altijd mogelijk helaas.

Dit hele verhaal heeft nadat de eerste brief van mijn advocaat op zijn deurmat lag ook nog een staartje gekregen helaas.

Hij is een enorme wraak-actie gaan starten.

Ex woonde 100km verderop dus zag onze dochter niet vaak. Hij is nu binnen een maand een huis gaan huren 10km bij mij vandaan, en heeft het nu voor elkaar met enig chantage dat ze bij hem staat ingeschreven. Ze wil zelf co-ouderschap maar omdat hij nu zo'n duur huis heeft gehuurd wil hij dat ze meer dan een halve maand bij hem verblijft.

Dit heeft als gevolg dat ik straks waarschijnlijk niets meer krijg.

Groeten JC.