Beste allemaal,
Mijn ex betaald al sinds december de kinderalimentatie niet. Ik heb een zoon van 20 en een dochter van 17.
Mijn zoon werkt inmiddels en we waren mondeling overeengekomen dat er nog betaald werd tot zijn 21ste, zodat hij wat kon gaan sparen. Sinds december is hij toch voor beide niet meer gaan betalen, ik dus meteen een brief geschreven naar het LBIO. Daar is mijn verzoek tot inning afgewezen omdat mijn ex hun verteld heeft dat in het convenant staat:
dat indien één van de kinderen gaat werken, de kinderalimentatie opnieuw berekend moet worden.
Ik ben dus volkomen machteloos, en was ik genoodzaakt om een advocaat in te schakelen om de alimentatie opnieuw te laten berekenen. Er is inmiddels een verzoek ingediend bij de rechter.
Inning bij het LBIO is dus niet altijd mogelijk helaas.
Dit hele verhaal heeft nadat de eerste brief van mijn advocaat op zijn deurmat lag ook nog een staartje gekregen helaas.
Hij is een enorme wraak-actie gaan starten.
Ex woonde 100km verderop dus zag onze dochter niet vaak. Hij is nu binnen een maand een huis gaan huren 10km bij mij vandaan, en heeft het nu voor elkaar met enig chantage dat ze bij hem staat ingeschreven. Ze wil zelf co-ouderschap maar omdat hij nu zo'n duur huis heeft gehuurd wil hij dat ze meer dan een halve maand bij hem verblijft.
Dit heeft als gevolg dat ik straks waarschijnlijk niets meer krijg.
Groeten JC.