Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

dreigen kinderalimentatie inhouden

• henkie

@JC

Uw zoon is meerderjarig, heeft een eigen inkomen en moet zelf eventuele alimentatie regelen met zijn vader en zijn moeder.

Onderdeel van de regeling met u is de vergoeding door uw zoon voor kost en inwoning.

U dient zich verder te houden aan het convenant en daarin heeft u afgesproken dat de kinderalimentatie opnieuw berekend moet worden.

Als uw dochter nog maar voor de helft van de maand bij u verblijft wordt de behoefte in ieder geval minder.

Binnenkort is ook zij meerderjarig en moet zij zelf geldzaken regelen met haar ouders.

Als de kinderen allebei meerderjarig zijn krijgt u natuurlijk geen enkele KA meer van uw ex;

afhankelijk van uw draagkracht en hun behoefte moet u (blijven) bijdragen aan de kosten van onderhoud uw kind(eren).

• jm

Geachte machtswellustelingen,

Het is duidelijk dat we op dit forum te maken hebben met de typische moeder die vindt dat de kinderen van haar zijn en dat zij het alleenrecht heeft op geld en de kinderen. Jullie bevestigen helaas mijn ervaringen dat vrouwen de kinderen als machtsmiddel gebruiken om zelf zonder wat uit te hoeven doen door het leven te kunnen komen. Het wordt tijd dat er echte emancipatie zijn intrede doet en dat bij elke scheiding de vader het recht heeft de kinderen voor (minimaal) 50% bij zich te hebben en dat moeders geen “recht” meer hebben op alimentatie. Kinderen hebben volgens internationale afspraken recht op gelijke verzorging door moeder en vader. Helaas is dit door belachelijke wetgeving en rechtspraak nog niet in Nederland doorgedrongen. Tel dus nog even je zegeningen. Jullie moeders moeten er maar trots op zijn dat je in staat bent om zo te handelen. Dat er familiedrama's zijn is dan ook niet verwonderlijk. Geen wonder dat de jeugd naar de kloten gaat als ze moeders hebben zoals jullie. Het is slechts eem kwestie van tijd. Ga zo door !

• Anne-Mieke

Volgens mij bedoelde je eigenlijk ‘verachte’ i.p.v. ‘geachte’

Verder zou ik zeggen; Ga zo door met alle moeders over één kam scheren. Geen wonder dat de jeugd naar de klote gaat als ze vaders hebben zoals jij!

• omeslo

Ik vermoed dat de tirade van jm werd getriggerd door de post van J.C., die natuurlijk gruwelijk door de mand valt met haar ‘zodat hij wat kon gaan sparen’ en vervolgens ‘Dit heeft als gevolg dat ik straks waarschijnlijk niets meer krijg’.

Desalniettemin is het uiteraard niet sjiek om de hele groep moeders over een kam te scheren.

• Petra

Agnes,

Laat je ex maar lekker dreigen.. Na een maand geen alimentatie te hebben ontvangen kun je het LBIO inschakelen en gaan zij de bedragen voor je innen. Ik heb hen ook onlangs nodig gehad, en alles is uiteindelijk geincasseerd en ex betaald weer netjes op tijd direct aan mij.

Hou het voor jezelf en je kinderen zo rustig mogelijk, al is dat niet altijd makkelijk. Maar bedenk dat er veel moeders zijn in jouw situatie. Sterkte!

• Hans

Beste Dames en heren, laat ik het volgende vertellen, om te beginnen kan ik een beetje met ‘jm’ meegaan, al is het wel weer een eenzijdig verhaal.

Wat het probleem is van al die duizenden ellendige echtscheidingsverhalen, dat in de meeste gevallen één vd twee verbittert achterblijft en vol zit met haat, woede, wrok, noem maar op.

En in een aantal gevallen zitten de beide echtlieden alle twee vol met haat en maken ze elkaar af, maar die rekenen we maar even niet mee.

Of het zijn de mannen die geen alimentatie meer willen betalen, de kinderen niet willen zien, hun ex met alles proberen te pesten etc. Dan zijn het weer de vrouwen die de kinderen niet willen laten gaan naar hun vader, hun indoctrine laten gelden, stiekem gaan samenwonen, noem maar op.

Helaas zijn er maar weinig exen die nog samen door één deur kunnen en al de zaken nog rustig kunnen overleggen met elkaar.

Eén ding heb ik wel geleerd, afspraken binnen een convenant, allemaal gebakkenlucht, alleen de alimentatie is vrij hard.

Ik hoor dan weer bij die categorie die een ex-vrouw heeft die nu al jaren zeer verbittert is en vol haat en woede zit, de kinderen indoctrineert en die net een gerechtelijke uitspraak aan haar broek heeft gekregen dat ze financieel ter kwader trouw is geweest, ondanks dat deze dame ruim €2000,- per maand alimentatie krijgt en helaas nu diep door het stof moet. Ondanks dat ik zo veel voor deze dame heb gedaan.

En last but not least, kost het bakken met geld wat we gewoon in overleg hadden kunnen delen met de kids.

Wat is nu het moraal van mijn verhaal, dat iedereen gelijk heeft en zijn er bij echtscheidingen minstens 90% van of de man of de vrouw die de rest van hun leven met woede haat en wrok blijft rondlopen, zoals die van mij.

Sterkte allemaal en de groeten, ik ga verder met leven. Hans

• Haha

Anne-Mieke Schreef:

——————————————————-

> Volgens mij bedoelde je eigenlijk ‘verachte’

> i.p.v. ‘geachte’

> Verder zou ik zeggen; Ga zo door met alle moeders

> over één kam scheren. Geen wonder dat de je

> naar de klote gaat als ze vaders hebben zoals jij!

CHAPEAU AnneMieke!>:D<

• 1001

www.cbai.nl

Jouw leven, jouw beslissingen die je naar goed en eigen inzicht maakt.

Houd vast aan de beslissingen; die neem je wellicht met hart en verstand en sta daar achter

Als hij je niet betaalt: schrijf hem een aangetekende brief waarvan je het voorbeeld kunt vinden

op CBAI en schakel hen desnoods in als hij nog niet tot betalen overgaat. Want als hij niet

betalen wil of kan, zal hij een wijzingsverzoek daartoe moeten indienen bij de rechter.

Ik weet van het bestaan van het LBIO af, maar die is ook niet altijd zaligmakend.

Mijn ex was meer onder de indruk van de deurwaarder/incasso mbt de niet betaalde kinderalimentatie

dan van het LBIO destijds.

Het is maar een advies…

• Diaan

Het CBAI zit tot over hun oren toe in het (over) werk. De aanvraagaantallen zijn verdubbeld en tot 1 juli nemen ze geen nieuwe incasso opdrachten mbt alimentatie meer aan.

Nou, dat zegt wel wat….

Het is toch erg eigenlijk?

• jm

Beste Anne-Mieke en Haha,

Helaas getuigt jullie reactie niet van veel feitelijke kennis en inzicht m.b.t. de juridische positie van vaders als het gaat om ouderschap.

Ook de “Finger-smiley” is van bedenkelijk niveau.

Navraag bij advocaten, rechters, politie, artsen en div. instanties leert dat in meer dan 90% van de gevallen vaders aan het kortste eind trekken als zij hun 50% ouderschapsrechten proberen op te eisen. Politie wil geen meldingen aannemen als moeders hun bezoekregelingen niet nakomen en in geval van conflicten geven zij aan altijd partij te trekken voor de moeder. Het ontbreken van het wettelijk recht op 50% van het ouderschap als een ouder dit wenst is dan ook de oorzaak van veel conflicten. Als ouders vrijwillig afzien van dit recht zijn andere regelingen natuurlijk ook mogelijk. De basis voor een goed vervolg na scheiding moet volgens mij gebaseerd zijn op gelijke rechten en plichten. Dit zou ook moeten gelden voor het financiële aspect. Na een scheiding behoren vader en moeder in gelijke mate bij te dragen aan de (werkelijk) noodzakelijke kosten voor hun kinderen. Evt extra's kunnen vrijwillig ingebracht worden door de desbetreffende ouder.

(Kinder)alimentatie is volgens mij dan ook volledig onterecht en overbodig. In deze maatschappij waarin vrouwen (terecht) voor vol aangezien willen worden kleven, vind ik, (wellicht helaas voor hen) ook verplichtingen. Het zelfstandig financiëel verzorgen van kinderen is er één van. Houdt dus op met het uitdokteren hoe je het best je ex kunt uitkleden of zijn ouderschapsrechten kan ondermijnen. Draag de consequenties van een scheiding als een man/vrouw en zorg (50%).zelf ! Voor mannen en vrouwen die aan dit criterium voldoen heb ik respect. Helaas staan dit soort forums vol met vragen hoe je het best de alimentatie kunt innen. Ga aan het werk !. Als je “kinderen” van boven de 18 voorspiegelt dat ze alimentatie nodig hebben om “te kunnen sparen” is er iets grondig mis. Vertel ze dat ze een krantenwijk of ander bij-baantje moeten nemen. Dit kan al vanaf 13 jaar !. Ze zullen er later trots op zijn en worden er niets minder van.

Mijn vorige reactie was wat hard en rechtlijnig, maar beschrijft helaas de situatie voor zeer veel vaders. Opvallend is wel dat de kern van het betoog, n.l. 50% rechten en plichten, volledig aan jullie beiden is voorbijgegaan. Jammer ……

jm