Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wel of niet uitschrijven

• Anne-Mieke

Hans Schreef:

——————————————————-

> laat je niet uitschrijven, als je je namelijk uit

> laat schrijven vervalt eventuele urgentie voor een

> andere woning en mocht er geen urgentie zijn maar

> je hebt genoeg punten om snel voor een woning in

> aanmerking te komen dan verspeel je die punten op

> het moment dat je je bij iemand in laat schrijven.

Dat hoeft helemaal niet, want is afhankelijk van het beleid van de betreffende woningbouwvereniging. Als je in mijn gemeente i.v.m. scheiding tijdelijk bij iemand in gaat wonen, dan vervalt daarmee niet je inschrijftijd en ook niet de 50 maanden gratis extra inschrijftijd die je krijgt als er minderjarige kinderen met je mee verhuizen.

• Anne-Mieke

Hans Schreef:

——————————————————-

> als je het dan slim wil spelen maak je er een

> crisis situatie van

> als je het op de

> thuissituatie gooit is dit ook nog een oplossing

Dat is dan niet ‘slim’ spelen, maar ‘vals’ spelen Hans ;)

Je hebt inderdaad mensen die er helemaal niet mee zitten om uit eigenbelang vals te spelen, maar of je dat nu een goed advies kunt noemen :S

Als kidsfirst urgentie wil lospeuteren zal hij toch op een of andere manier moeten kunnen aantonen dat er sprake is van een crisissituatie. Dat zijn ex wil dat hij zich uitschrijft terwijl hij nog geen andere woning heeft wordt n.l. op zich niet als crisissituatie gezien. Er is pas sprake van een crisissituatie als kidsfirst b.v. slachtoffer zou zijn van huiselijk geweld door zijn ex (mishandeling, bedreiging) of als kidsfirst, zijn ex of de kinderen er ernstige psychische schade door zouden ondervinden als hij noodgedwongen bij zijn ex zou moeten blijven wonen. Bij huiselijk geweld zal kidsfirst dan echter wel. aangifte moeten doen tegen zijn ex en die psychische schade zal aangetoond moeten worden met een deskundigenrapport.

Er is overigens sowieso al geen sprake van een crisissituatie nu kidsfirst tijdelijk onderdak heeft gevonden bij familie. Dan had hij zich beter kunnen melden bij de daklozenopvang.

Bij urgentie heb je overigens ook meestal geen keus in woonruimte en zul je de woonruimte moeten accepteren die je beschikbaar wordt gesteld, ook als die je niet bevalt. En je bent dan ook meteen je inschrijftijd of inschrijfpunten kwijt.

• Hans

als vals spelen lukt is het toch slim gespeeld:)-D

• Anne-Mieke

Nee, dan is het hooguit slim gespeeld over de rug van anderen die niet valsspelen. :)-D

• Mooie theoretisch verhaal, nu de praktijk

Waarom vertel jij kidsfirst in 1e instantie zo een theoretisch verhaal over wat zijn wettelijke plichten zijn als je weet dat de praktijk vaak anders is?

Het valt mij echt van je tegen dat je zo'n beperkt en eenzijdig antwoord geeft en pas aanvullingen op jouw 1e 2 reacties geeft als er tegengas gegeven wordt.

Om maar niet te spreken over de dooddoener…quote"Het is sowieso raadzaam om te proberen op goede voet te blijven staan met uw ex." Hoe verzin je het!!!!

In mijn ogen heeft óók kidsfirst recht op een goed en volledig advies waarmee hij zelf kan bepalen wat zijn vervolgstappen zijn.

• Anne-Mieke

Mooie theoretisch verhaal, nu de praktijk Schreef:

——————————————————-

> Waarom vertel jij kidsfirst in 1e instantie zo een

> theoretisch verhaal over wat zijn wettelijke

> plichten zijn als je weet dat de praktijk vaak

> anders is?

> Het valt mij echt van je tegen dat je zo'n beperkt

> en eenzijdig antwoord geeft en pas aanvullingen op

> jouw 1e 2 reacties geeft als er tegengas gegeven

> wordt.

> Om maar niet te spreken over de

> dooddoener…quote"Het is sowieso raadzaam om te

> proberen op goede voet te blijven staan met uw

> ex." Hoe verzin je het!!!!

> In mijn ogen heeft óók kidsfirst recht op een

> goed en volledig advies waarmee hij zelf kan

> bepalen wat zijn vervolgstappen zijn.

Kidsfirst hééft inmiddels een goed en volledig advies waarmee hij zelf kan bepalen wat zijn vervolgstappen zijn. En daar heb JIJ in elk geval al helemáál niets aan bijgedragen! Als jij het allemaal zo goed denkt te weten moet je voortaan zélf de vragen beantwoorden. Maar dat zal wel veel te hoog gegrepen zijn voor jou, want je hebt op dit prikbord nog nooit één vraag beantwoord en alleen kritiek op mij geleverd.

M.a.w. ‘De beste stuurlui staan aan wal’.

• Hans

nou dat ze kritiek op jou leveren kan ik me goed voorstellen sorry dat ik het zeg

• Hans

snap ik wel want jou woningbouw wil niet jou en plezier doen maar je ex dat hij niet langer met je opgescheeps zit, ook woningbouwverenigingen kunnen menselijk zijn hoor

• Frank

Ik inmiddels ook.Onbegrijpelijk dat ze zo vol is van zichzelf.

• kidsfirst

Lieve Anne-Mieke, Hans en Frank,

Bedankt voor jullie kennis, wijsheid en advies ten eerste! Ik zal even mijn vervolg acties uitleggen om voor een ieder mijn praktijk ervaring te delen.

Ik heb me inmiddels WEL laten uitschrijven om de volgende redenen:

Urgentie bij de woningbouwvereniging krijg ik niet omdat er namelijk geen kinderen mee verhuizen. Tevens kom ik niet meer in aanmerking voor sociale woningbouw omdat mijn salaris daar te hoog voor is.

Rest mij dus eigenlijk alleen nog koop of particuliere huur.

In naburige gemeenten krijg je geen urgentie omdat je geen hervestiger bent en er verhuizen nog steeds geen kinderen mee. ( en nee mijn ex werkt niet mee aan op papier wel mee verhuizen en praktijk niet) urgentie.

Ik heb mij ergens anders ingeschreven en dit heeft fiscaal/ belasting technisch geen nadelige gevolgen. Inmiddels als een gek naar woonruimte op zoek.

Ik moet eerlijk zeggen dat het advies van Anne-Miek voor mij prima was omdat ik naar de oplossing in de letter van de wet op zoek was. Praktijk is altijd anders maar dat is ook situatie afhankelijk dus kun je dat alleen maar op je af laten komen. Dat wat wettelijk bepaald is was voor mij de basis om vanuit te gaan.

Ik wil wel benadrukken dat ik het goed vind dat discussie op dit forum uitstekend is maar waak ervoor dat je op persoonlijke titel elkaar gaat aanvallen. Ieder van jullie reageert met de beste intenties. Misschien als ik zelf eerder had gereageerd met een antwoord waren er al een hoop ergenissen voorkomen geweest vermoed ik.

Tot slot, nogmaals bedankt voor jullie moeite en ga zo door. Ik weet zeker dat veel mensen antwoorden vinden in dit soort voorbeelden

Groeten Kidsfirst!