Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wel of niet uitschrijven

• kidsfirst

Mooie theoretisch verhaal, nu de praktijk Schreef:

——————————————————-

> Waarom vertel jij kidsfirst in 1e instantie zo een

> theoretisch verhaal over wat zijn wettelijke

> plichten zijn als je weet dat de praktijk vaak

> anders is?

> Het valt mij echt van je tegen dat je zo'n beperkt

> en eenzijdig antwoord geeft en pas aanvullingen op

> jouw 1e 2 reacties geeft als er tegengas gegeven

> wordt.

> Om maar niet te spreken over de

> dooddoener…quote"Het is sowieso raadzaam om te

> proberen op goede voet te blijven staan met uw

> ex." Hoe verzin je het!!!!

Het is wel mijn streven om op goeie voet te blijven met mijn ex. DIt lukt tot op heden ook aardig. Wat iemands persoonlijke situatie is met zijn ex kan verschillen. IK hoop van harte dat ik de situatie ondanks dat ik nu geen rechten heb mbt de kids wel zo blijft. Indien mijn ex afspraken niet gaat nakomen kan ik altijd nog naar het gerecht stappen.

> In mijn ogen heeft óók kidsfirst recht op een

> goed en volledig advies waarmee hij zelf kan

> bepalen wat zijn vervolgstappen zijn.

• Anne-Mieke

Sterkte met de scheiding en veel succes gewenst met het vinden van een andere woning!

• Mooie theoretisch verhaal, nu de praktijk

Inderdaad, sterkte. Nu je al je troefkaarten hebt verspeeld zul je het nodig hebben. Laat je nog even weten hoe dit verhaal afloopt?

• kidsfirst

Er is geen sprake van troefkaarten. Zonder enige rechten kan ik inderdaad lastig gaan doen maar wat schiet ik daar in eerste instantie mee op. Je kweekt irritatie en de verstandhouding die er nu wel is die verspeel ik dan met zekerheid. Of ik het nu hard ga spelen of wanneer blijkt dat gemaakte afspraken niet worden nagekomen zal mijn rechterlijke positie niet verbeteren. Als ik later alsnog de stap naar een rechtbank moet maken heb ik in iedergeval het voordeel dat ik het op een volwassen onderlinge manier heb willen oplossen. In mijn situatie is het beter zo snel mogelijk ieder een eigen leven opbouwen en alle zakelijke banden (huis adres etc.) scheiden. De Kids moeten in het hele verhaal zo min mogelijk leiden onder deze scheiding en daar helpt in eerste instantie een goede verstandhouding tussen papa en mama het beste bij.

Ik proef uit je opmerkingen dat jij in iedergeval in een totaal andere situatie zit.

Beste Kidsfirst,

Ik hoop oprecht dat jou scheiding verloopt zoals jij denkt dat het verloopt. Ik heb inderdaad in een vergelijkbare situatie gezeten en ben er gedurende het verstrijken van de tijd achter gekomen dat mijn ex er een dubbele agenda op na bleek te houden, wat tot gevolg had dat ik er pas nadat ik alle ‘troefkaarten’ uit handen had gegeven, achter kwam dat ik me beter niet aan de wensen van mijn ex en regels had kunnen houden. Zij was helemaal niet bezig was met het contact tussen onze kinderen en mij en het instant houden van een goede relatie met mij. Het enige waar zij mee bezig was 'a: Zoveel mogelijk geld binnen harken en b: Haar nieuwe liefje. Succes

• Anne-Mieke

Als kidsfirst er al bij voorbaat vanuit zou gaan dat hem hetzelfde overkomt als wat jou is overkomen, dan zal dat in elk geval zéker niet bijdragen aan een goede verstandhouding met zijn ex!

Jij gaat er gewoon vanuit dat alle ex-vrouwen hexen zijn, maar dat is dus niet zo.

Als Kidsfirst er bij voorbaat vanuit gaat dat zijn ex kan veranderen in een hex dan zou hem dat mogelijk veel problemen achteraf kunnen voorkomen. De verstandhouding tussen hem en zijn ex blijft goed zolang zijn ex iets van hem nodig heeft, of tot de ex een nieuwe liefde ontmoet. Ik hoop dat Kidsfirst nog eens laat weten hoe de verstandhoudig tussen hem en zijn ex zich verder ontwikkelt. Verder neem ik aan dat je met ex-vrouwen geen vrouwen bedoelt die een gender change hebben ondergaan, maar vrouwen die gescheiden zijn. Wat dat betreft ben ik niet van mening dat iedere vrouw die gescheiden is een hex is, maar wel een vrouw die tot een hex kan verworden. En dan is het maar goed dat je als ‘gescheiden of scheidende man’ nog wat troefkaarten uit de hoge hoed kan toveren. Ik ga hierover niet meer met jou in gesprek, dat is zonde van mijn tijd. Ik heb me voorgenomen om niet meer met ex-vrouwen die zich tot het hexendom bekeerd hebben te discussieren.

• Anne-Mieke

Mooie theoretisch verhaal, nu de praktijk Schreef:

——————————————————-

> Als Kidsfirst er bij voorbaat vanuit gaat dat zijn

> ex kan veranderen in een hex dan zou hem dat

> mogelijk veel problemen achteraf kunnen voorkomen.

> De verstandhouding tussen hem en zijn ex blijft

> goed zolang zijn ex iets van hem nodig heeft, of

> tot de ex een nieuwe liefde ontmoet. Ik hoop dat

> Kidsfirst nog eens laat weten hoe de

> verstandhoudig tussen hem en zijn ex zich verder

> ontwikkelt. Verder neem ik aan dat je met

> ex-vrouwen geen vrouwen bedoelt die een gender

> change hebben ondergaan, maar vrouwen die

> gescheiden zijn. Wat dat betreft ben ik niet van

> mening dat iedere vrouw die gescheiden is een hex

> is, maar wel een vrouw die tot een hex kan

> verworden. En dan is het maar goed dat je als

> ‘gescheiden of scheidende man’ nog wat

> troefkaarten uit de hoge hoed kan toveren. Ik ga

> hierover niet meer met jou in gesprek, dat is

> zonde van mijn tijd. Ik heb me voorgenomen om niet

> meer met ex-vrouwen die zich tot het hexendom

> bekeerd hebben te discussieren.

Hahahaha, je bedoelt dat je niet meer met mij in gesprek gaat omdat het je ontbreekt aan argumenten om mij onder de tafel te praten :D

• kidsfirst

Gevraagd was een update te geven. Dus bij deze een tussenstand:

De verstandhouding is op dit moment nog steeds goed. De kids voelen zich thuis bij papa maar er is nog steeds niets geregeld op papier. Tot nog toe worden mondelinge afspraken netjes nageleefd en ik blijf hopen dat dit ook in de toekomst zo zal blijven. Of de situatie verandert wanneer een van ons beide een nieuwe relatie krijgt durf ik niet te zeggen.

Succes!

Kidsfirst