Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

partnerallimentatie

• Nicole

De bijstandsuitkering wordt in feite weer door de ex betaald, daar verhaalt de gemeente het op. In de tussentijd kan de vrouw een baan gaan zoeken, wie wil er nog 12 jaar na scheiding afhankelijk blijven van de ex-man?

Ja ik weet het, er zijn er zat maar als je een beetje logisch nadenkt dan doe je dat niet.

En ik kijk niet in mijn eigen straatje omdat dit bij mij nooit van toepassing is geweest. Ik had zelfs de helft van de zaak kunnen opeisen, mijn advocaat hamerde daar genoeg op maar wie ben ik om de zaak naar de filisteinen te helpen? Wat schiet ik daar mee op? Ik heb ook nog een zoon en die gaat bij mij voor alles, ja zelfs voor geld. Geld boeit me niet, als ik met wat ik heb kan rondkomen en niet hoef te profiteren van anderen dan ben ik gelukkig. Laat een ex ook gelukkig zijn na een scheiding en een eigen nieuw leven beginnen.

• Kortjakje

Wel goed lezen; hij wil scheiden.

We hadden een afspraak, eerst hij en dan ik studeren.

Nu hij met alles klaar is, zou het mijn beurt zijn om te studeren om ook wat hogerop te komen.

Maar hij wil opeens niet meer met ons verder.

Dan zou ik dus volgens jou niet mogen vragen om mij ook tijdens mijn studie financieel te ondersteunen omdat ik hem “zijn geluk” moet gunnen? Rot op zeg (sorry voor de uitdrukking).

Ik heb in ons, hem geinvesteerd en ik heb gewoon recht op mijn deel van de investering. Dat is geen kaalplukken, dat is gewoon

logisch. Als jij je geld op de bank zet en na 6 jaar komt om het op te halen, neem je dan ook genoegen met “Nee hoor dat houden we lekker zelf, had je maar niet zo dom moeten zijn op het op onze bank te zetten”?

• E.R.

Erg zakelijke benadering van een relatie is het wel hoor.

Maar als jij het zo ziet is een relatie gewoon een zakelijk risico en als je je investering kwijt raakt moet er ook niet over piepen, noem het maar zakelijk risico.

Misschien niet netjes van je (toekomstige) ex (zaken) partner maar ja wie heeft gezegd dat het (zaken) leven eerlijk was.

• Nicole

Dat is het risico van samenleven. Had je dat van te voren geweten was je dan niet met hem getrouwd :? Ik blijf erbij dat je na de scheiding fijn voor jezelf moet zorgen en je niet moet laten onderhouden door je ex.

Uit is uit en dan geldt dat voor mij zowel emotioneel als financieël.

• wil

NEE! geen PA, weg ermee!.

Ik heb zelf ook geen PA gevraagd toen ex wegliep en mij met onze 3 kids en heel veel schulden achterliet. Schulden die geheel op mij zijn neergekomen aangezien ex naar buitenland vluchtte. Ik had geen werk, was thuis voor kids maar ben een opleiding gaan volgen en na een jaar uit de bijstand gekomen. Ik had misschien ook kunnen zeggen dat ik eindelijk een opleiding en werk wilde na de scheiding , maar als je uit elkaar gaat, hoor je niets meer van elkaar te willen en al zeker niet onderhouden te worden…………Zoek daar een nieuwe relatie voor die je helpt te investeren of nog beter, kies jezelf!

Mijn huidige vriend heeft het anders meegemaakt. Hij heeft alle schulden op zich genoemen, helft van de inboedel aan haar gegeven en toen zij een vriend kreeg en onofficieel al samenwoonde zelfs nog PA eiste!

Dus welke kant ik persoonlijk ook uitkijk, PA weg ermee.

• Kortjakje

Ben ik even blij dat de rechter er net zo over dacht als ik en niet zo als jullie met je (in mijn ogen) zwaar overdreven feministisch gezwets over “onafhankelijk zijn”.

• E.R.

Toch leuk dat er vrouwen zijn die mij als man Feministisch willen noemen :-)

• wil

Heeft eerder met eigenwaarde en onafhankelijkheid te maken. Wel wilen studeren en verder komen maar afhankelijk blijven van anderen?

Tja het blijft een wetgeving die helaas in mijn ogen niet voldoet

• Kortjakje

Waarom zou mijn gevoel van eigenwaarde minder zijn omdat hij nu gewoon (een deel )moet betalen wat ik al die jaren betaald heb?

Mijn gevoel van eigenwaarde zou eerder gezakt zijn als ik mezelf had laten afschepen met een “dankje wel dat je me al die tijd onderhouden hebt, maar nu heb ik iets leukers”

Enig idee hoe zwaar het is om zoveel jaar meer dan full-time te werken en ook nog eens te zorgen voor het huishouden en alle rompslomp en dan als oud vuil aan de kant gezet te worden?

Ik ben niet afhankelijk, ik heb gewoon “inkomen uit eerder werk”.

• E.R.

Ja ik weet hoe zwaar dat is.

Ik werk ook fulltime (en meer) en moet het huishouden doen.

Dus daar moet je niet zielig over doen.