Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

partnerallimentatie

• wil

Dom?????? Om energie in jezelf te steken ipv je ex?

Wie is er dan dom bezig?

Nee en ex is een ex en maakt in mijn ogen geen deel meer uit van je leven.

maar zoals gezegd heb ik vaak genoeg gehoord dat ik mijn ex “te grazen moest/moet nemen”en daar pas ik voor……

Ik geloof namelijk dat je alles zelf op je bord terug krijgt wat je hebt gegeven.

• wil

Kortjakje, dank je voor je woorden.en zovele in de bijstand zullen daar ook blij mee zijn. Getuigt van heel veel inzicht je woorden………

Maar als je werkelijk het zo zakelijk wilt houden had je maar een contract moeten opstellen met je ex in die tijd.

Als je in de toekomst je relatie ook zo zakelijk wilt behandelen dan wens ik je veel succes……….en je toekomstige nog meer

• marita

Wil,

Misschien kun jij er vrede mee hebben en misschien hebben je ex en jij toendertijd financieel ongeveer evenveel ingebracht. Ik weet het niet. In het geval van Kortjakje is het wél heel erg scheef, vind je niet? Ik bedoel maar, wij kunnen toch niet veranderen wat een rechter beslist, maar je kunt op z'n minst een ander een klein beetje steunen. Een vriendelijk woord, iemand die meeleeft of begrip heeft voor haar teleurstelling in de relatie, dat doet een mens goed. Het is toch al niet makkelijk…………….

• Lola

Beste Wil.

Kortjakje had een mondelinge overeenkomst. Die is ook rechtsgeldig. Ze hoeft dus geen contract op te stellen. Het is wel moeilijk om het te bewijzen of hard te maken. Maar zo te zien is dat gelukt.

De beste huwelijken zijn op zakelijke gronden. Zodra er emoties in het spel komen gaat het verkeerd.

• Kortjakje

Wil jij dan beweren dat bijstand goed is voor je eigenwaarde?

Over afhankelijk zijn gesproken.

Ook was mijn relatie niet zakelijk, de uiteindelijk afloop en afwikkeling wel. Is dat niet meestal het geval?

Wat had ik dan moeten doen? Vreselijk kwaad en verdrietig blijven?

Als er ooit een toekomstige relatie komt zal het best goed komen, maar daar denk ik op dit moment niet aan. Ik ben er achter gekomen dat ik geen man nodig heb om gelukkig te zijn. Dat is pas onafhankelijk.

En kom nu niet aan met het afhankelijk zijn van mijn ex….weet je wat hij aan studieschuld had moeten aflossen als wij niet samen geweest waren?

• Ducky

Beste allemaal.

Een vraag die mij bezighoudt na een gesprek met iemand die in hetzelfde schuitje zit als ik…

Als ik partneralimentatie ga betalen, wordt dit dan ingehouden op de WAO uitkering van mijn man?

Thanx vast!

Groetjes Ducky