Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

partnerallimentatie

• Kortjakje

Ik doe niet zielig, maar ik begrijp gewoon niet waarom er sommige vrouwen (en misschien ook mannen) vinden dat ze “afhankelijk” zijn als een ex als deze een bepaalde tijd P.A. betaalt. Ik zie het gewoon als achterstallig loon. Het is ook niet eeuwig durend en zeker al niet “kaalplukken”. Dankzij mijn inspanningen heeft mijn ex nu een zeer goede opleiding binnen een redelijke tijd kunnen doen en een meer dan goed inkomen.

Hij eet er volgens mij geen biefstuk minder om.

En nog maar een keer voor de goede orde: hij heeft van de ene op de andere dag gezegd dat het over was, niet ik.

Ik was van mening dat het tot de dood ons scheidt was.

Zal volgens jullie dan ook wel weer ouderwets zijn, maar toen ik ja zei bij de burgelijke stand meende ik wat ik zei. Waarom trouw je anders?

• E.R.

Je weet dan ook dat als je ja zegt bij de burgelijke stand dat dit ook geld voor de belofte om tijdens het huwlijk voor elkaar te zorgen.

Je hebt dus gedaan wat je beloofd hebt.

Om daar, nadat het fout loopt, geld voor te willen zien is in mijn ogen niet terecht.

Zeker niet omdat je prima in staat bent je zelf te onderhouden, je hebt het immers jaren voor 2 personen gedaan.

Kortom, vergeet je ex en ga door met je eigen leven en maak niet de fout die vele exen maken door vebonden te blijven aan je ex.

Laat zien dat je hem niet nodig hebt om gelukkig te zijn.

• Danielle

Kortjakje schreef:

> En nog maar een keer voor de goede orde: hij heeft van de ene

> op de andere dag gezegd dat het over was, niet ik.

> Ik was van mening dat het tot de dood ons scheidt was.

> Zal volgens jullie dan ook wel weer ouderwets zijn, maar toen

> ik ja zei bij de burgelijke stand meende ik wat ik zei.

> Waarom trouw je anders?

Dit stuk staat buiten kijf en doet er niet meer toe. Ik ben ook zo ouderwets, maar daar ging het hier niet om.

Ik las dat de rechter in jouw voordeel heeft geoordeelt, hoe is dit geregelt dan, want daar laat je je niet over uit?

Is de PA voor één jaar vast gelegd of voor 10?

• marita

Ik vind het eerlijk gezegd ronduit belachelijk, Kortjakje, van je vent dat ie zoiets flikt. Natuurlijk heb je daarom een gevoel van onrechtvaardigheid hierover. Jammer genoeg is de wereld niet altijd eerlijk, of meestal niet? Elk geval is wel weer anders en een partner die zelf ervandoor

• marita

Sorry, het ging even mis.

Ik vind het eerlijk gezegd ronduit belachelijk, Kortjakje, van je vent dat ie zoiets flikt. Natuurlijk heb je daarom een gevoel van onrechtvaardigheid hierover. Jammer genoeg is de wereld niet altijd eerlijk, of meestal niet? Elk geval is wel weer anders en een partner die zelf ervandoor gaat met een nieuwe minnaar en daarvoor PA eist vind ik ook niet eerlijk. Soms is het eerlijk en soms niet. Het blijft een eeuwig gebekvecht waarschijnlijk.

• wil

Eigenwaarde dat je het allemaal zelf doet en hebt gedaan

Afhankelijk omdat je niet zonder je ex zijn geld door wilt gaan

Kortjakje ik werk fulltime, heb 3 kids en ex die ging werken en gewoon niet meer thuis kwam maar ondertussen in een ander land samenwoonde. Wat maakt jou anders dan zovele?

Ach ik ken het hele rijtje met “excuses”wel………………….het feit blijft dat als een relatie word beeeindigt je de ander een nieuw begin moet gunnen en niet dat die je moet blijven onderhouden

• Kortjakje

“wat maakt jou anders dan zovele”?? Dus als je belazerd wordt is dat normaal?

Sorry hoor, maar ik vind het niet echt van eigenwaarde getuigen als je iemand die je, zoals in jouw geval, zo belazerd “een nieuw begin gunt”. Wat gunde hij jou?

De bijstand? Nou dat is pas goed voor je gevoel van eigenwaarde… en daar betaalt de hele samenleving aan mee (om het maar grof te zeggen). Dan is PA toch wel wat eerlijker.

• Kortjakje

Hoezo voor 1 of voor 10 jaar?

De PA zal zo lang duren (in principe) als mijn studie.

En voor diegenen die zo op eigenwaarde gebrand zijn…ik zal het niet rekken.

• marita

Kortjakje,

Ik ben het helemaal met je eens en begrijp niet waarom iedereen zo aanvallend is tegenover jou. Jij hebt al genoeg ingeleverd dacht ik zo. Dat bepaalde mensen hun ex zoveel gunnen is hun zaak, maar IN SOMMIGE GEVALLEN ook een beetje dom. De enige reden om het te laten zitten is om rust te krijgen en verder te kunnen gaan, maar dat is best moeilijk als het HEEL oneerlijk is!

• allard

Kortjakje.

Ik ben het helemaal met jouw eens. In een relatie is het een kwestie van geven en nemen. Jij hebt in jullie relatie alleen maar gegeven. Toen de tijd van nemen kwam ging hij er gauw vandoor.

Als er van tevoren een afspraak is gemaakt is moet hij die ook nakomen, wat er ook gebeurt. Hij heeft een goede baan gekregen door jouw financele bijdrage en nu er gauw vandoor gaan. Dat is met iemand anders zijn veren pronken.

Allard