Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat te doen.. ik weet het niet meer..

• nieky_36

Hallo..

Vorig jaar Juni heb ik besloten een einde aan mijn huwelijk te maken.. en mijn (bijna) ex was het er mee eens.. hij heeft vervolgens de woning verlaten zodat ik een Uitkering kon aanvragen.. Vanaf het moment dat hij de woning heeft verlaten heeft hij ook écht alles achtergelaten..inboedel..schulden..de rekeningen..zorg voor de kinderen.en aangezien ik niet in een tijdbestek van 1 dag een Uitkering had en toen ik mijn ex vroeg om geld omdat hij wettelijk gezien nog wel aansprakelijk was voor alles tot in een uitkering, maar als antwoord kreeg..“geld heb IK zelf nodig” ..heeft me dat heel veel problemen opgeleverd.. NU tot de dag van vandaag bijna 11 maanden verder is de scheiding er nog niet door..omdat mijn ex geen gehoor geeft aan correspondentie van mijn advokaat..zelfs de advo van mijn ex krijgt geen respons of contact met mijn ex….Wat de kinderen betreft houdt ik niets tegen..hij mag ze halen en zien wanneer hij wil.. Maar nu na 12 maanden heb ik het wel gehad met het feit dat hij nergens voor betaald… zelf woon ik sinds kort weer samen en draait mijn vriend op voor de gehele zorg van het het gezin.. en geeft mijn ex nergens om…Hij heeft de rechten maar NIET te PLICHTEN.. en ja 4 kinderen veel kosten geld ..onderhoud..sport..school enz enz enz.. Ik ben het écht helemaal beu..dat hij overal onderuit komt..en zelfs aan MIJ om geld durft te vragen (hij wou onze oudste zoon ergens heen brengen maar mijn zoon moest dan mij om Benzine geld vragen)…werkelijk van de zotte!!!…Maar ondanks de woede krijgt hij netjes om het weekend zijn kinderen..en de helft van de vakanties..Nu heb ik zoiets van..dan krijg je de kinderen ook niet meer tot dat de scheiding defenitief rond is.. maar weet niet of ik wel kan doen..?? Mijn ex heeft een vaste baan!!!

Iemand een idee..suggestie hoe ik dit aan kan pakken..??? Mijn advokaat is van alles op de hoogte maar kan volgens hem ook weinig doen..HELP!!!

• Hans

lieve schat doe alles wat in je macht ligt en je mag hem van mij bijvoorbeeld alles aan doen wat jij wil maar betrek de kinderen niet in het conflikt.

je onthoud hem niet alleen de kinderen

maar je onthoud je kinderen ook hun vader en dat kan je je kinderen niet aan doen.

het is een conflikt tussen jou en je ex en ik snap je frustratie maar doe het je kinderen niet aan die hebben het al zo moeilijk

ik wens je heel veel sterkte de komende tijd

en hou je taai

gr hans

• Anne-Mieke

Laat uw advocaat een verzoek tot ‘voorlopige voorzieningen’ bij de rechtbank indienen (o.a. voor de alimentatie). Dat kan ook zonder medewerking van uw ex al binnen enkele weken geregeld zijn.

• nieky_36

Diep van binnen weet ik ook dat ik het niet kan maken… want ik probeer al zoveel mogelijk om de kinderen buiten mijn strijd met mijn ex te laten.. ze gaan ook gewoon netjes heen vandaag.. en ik blijf er in geloven dat ooit de scheiding erdoor komt.. en dat boontje dan een keer om zijn loontje komt..Maar de frustratie blijft…ik krijg steeds alles voor mijn voeten en moet me gedeisd houden.. Mijn ex blijft mijn kinderen ondervragen over de gang van zaken hier in huis…hij wil alles weten…echt om stapel van te worden..speelt alles via mijn oudste zoon..Mijn jongste dochter die helemaal van slag is als ze weer na een weekendje thuis komt met hoofdpijn… Het wordt tijd voor RUST hier in het gezin..

En het onderwerp Voorlopige Voorzieningen had ik al aangekaart bij mijn advokaat.. maar hij vond het niet nodig..dat zou namelijk erg lang duren voordat dat rond zou zijn… Nu bijna 1 jaar verder heb ik spijt dat ik dat niet door heb gezet..

Als ik mijn ex al ergens op aanspreek dan lacht hij me uit..en loopt gewoon weg.. en als hij al iets zegt zijn het de volgende 2 dingen..

1: Ik betaal GEEN alimentatie, heb geen draagkracht!!…en 2: JIJ (ik dus) krijgt een leuke Belastingschuld van mij…die mag je gaan betalen..!!!

ps.. de nieuwe rolzitting staat geplant voor volgende week ..so keep your fingers crossed..!!!

• JCC

…krijg je de kinderen ook niet meer…

waarom zouden die reclame spotjes toch langskomen op tv….

Weet je, ik heb destijds alles keurig betaald en geregeld en dat doe ik nog steeds en als beloning zie ik mijn kinderen ook niet meer. Als ik dat van tevoren had geweten was ik net zo'n klootzak geweest als je jouw ex hier voorschrijft…

• TopCat

JCC schreef:

>>> Als ik dat van tevoren had geweten ….. <<<

Tja, als je alles van te voren had geweten, was je vast niet getrouwd geweest….. ;)

T.C.

• pinguin

> Tja, als je alles van te voren had geweten, was je

> vast niet getrouwd geweest….. ;)

>

>

> T.C.

En dan zouden we ook niet op deze site kijken en jouw inkoppertjes lezen. ;)

• JCC

Scherp opgemerkt TC :-)

Ik was zeker wel getrouwd geweest, ik had alleen minder hard gewerkt wat ook inhoud dat je meer tijd hebt om te zien wat er thuis allemaal nog meer gebeurde buiten het huisvrouw zijn om…

Je kinderen voor je eigen gerief weg houden bij je ex is echt het minste wat je kan doen en daar reageerde ik even op omdat ik weet hoe machteloos je staat als man anno 2011 al (schijn) je rechten te hebben.

Mevrouw valt over het financiele plaatje en overweegt de kinderen daarom weg te houden bij haar ex, hoe vaak lees je hier niet dat alimentatie geen kijkgeld is? bah….

Groet JC

• nieky_36

JCC..

Ik houd hoe dan ook de kinderen niet tegen..ze gaan netjes heen…!!!!!!!!

Maar ehh.. de scheiding is vorige week uitgesproken en nu staat op papier de tijden van ophalen en thuisbrengen.. die tijd ging vandaag al mis.. mijn ex stond om een andere tijd hier aan de deur… wat er in de beschikking stond kon hem niet schelen..omdat hij (volgens eigen zeggen).. een advocaat heeft genomen (na 1 jaar).. en hij gaat in hoger beroep.. hij is zeker niet van plan om de Akte van Berusting te ondertekenen.. Dus volgens hem is die beschikking WAARDELOOS.. en houdt hij zich er niet aan.. en hij betaald al helemaal geen cent.. (i quote my ex)..

Maar naar mijn idee heeft hij zich tot aan de regels van de beschikking te houden totdat de zaak opnieuw behandeld is door een rechter??????

• m_wijering@hotmail.com

Mijn vriend en ik wonen samen met onze 2 kinderen. We zijn niet getrouwd en hebben geen samenlevings contract.Het gaat niet meer tussen ons. Hoe pak ik dit aan? Ik wou tijdelijk bij mijn ouders gaan wonen met de kinderen maar zei raden mij dit af. Ik weet niet wat ik moet doen……waar ik moet beginnen en hoe ik dit aan moet pakken. Kan iemand mij hierin raad geven???