Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat te doen.. ik weet het niet meer..

• Anne-Mieke

Woont u met uw partner in een huurwoning of in een koopwoning? En bent u al of niet medehuurder van uw huurwoning/ al of niet mede-eigenaar van uw koopwoning?

Dit i.v.m. uw recht om na het verbreken van de samenleving in de woning te mogen blijven wonen.

• pinguin

Ik zou zeggen dat je met het gaan wonen bij je ouders je recht op urgentie bij het zoeken van een woning verspeeld. Je hebt dan namelijk reeds onderdak.

Mijn ex woont ook met onze 2 kinderen bij haar moeder, maar zij heeft toch gewoon urgentie verkregen. Dus die vlieger gaat niet op.

• Hans

je kan rustig tijdelijk bij iemand anders intrekken maar laat je niet inschrijven bij deze persoon anders verlies je inderdaad de urgentie en dat was ook het advies van de woningbouw naar mij toe.

• Een Plek

nieky_36 Schreef:

——————————————————-

Nieky.

Allereerst het LBIO inschakelen Landelijk bureau inning ouderbijdrage.

Vervolgens, als je nog geen toevoeging aangevraagd hebt, aanvragen en via een advocaat bij de rechter een voorlopige voorziening vragen.

Vervolgens is er nog een weg naar beslaglegging.

Niet alleen voor jezelf, maar zeker ook voor je kinderen, maar ook voor je nieuwe partner die mee op kan nadraaien voor de nalatigheid van je ex.

succes

> Hallo..

>

> Vorig jaar Juni heb ik besloten een einde aan mijn

> huwelijk te maken.. en mijn (bijna) ex was het er

> mee eens.. hij heeft vervolgens de woning verlaten

> zodat ik een Uitkering kon aanvragen.. Vanaf het

> moment dat hij de woning heeft verlaten heeft hij

> ook écht alles

> achtergelaten..inboedel..schulden..de

> rekeningen..zorg voor de kinderen.en aangezien ik

> niet in een tijdbestek van 1 dag een Uitkering had

> en toen ik mijn ex vroeg om geld omdat hij

> wettelijk gezien nog wel aansprakelijk was voor

> alles tot in een uitkering, maar als antwoord

> kreeg..“geld heb IK zelf nodig” ..heeft me dat

> heel veel problemen opgeleverd.. NU tot de dag van

> vandaag bijna 11 maanden verder is de scheiding er

> nog niet door..omdat mijn ex geen gehoor geeft aan

> correspondentie van mijn advokaat..zelfs de advo

> van mijn ex krijgt geen respons of contact met

> mijn ex….Wat de kinderen betreft houdt ik niets

> tegen..hij mag ze halen en zien wanneer hij wil..

> Maar nu na 12 maanden heb ik het wel gehad met het

> feit dat hij nergens voor betaald… zelf woon ik

> sinds kort weer samen en draait mijn vriend op

> voor de gehele zorg van het het gezin.. en geeft

> mijn ex nergens om…Hij heeft de rechten maar

> NIET te PLICHTEN.. en ja 4 kinderen veel kosten

> geld ..onderhoud..sport..school enz enz enz.. Ik

> ben het écht helemaal beu..dat hij overal

> onderuit komt..en zelfs aan MIJ om geld durft te

> vragen (hij wou onze oudste zoon ergens heen

> brengen maar mijn zoon moest dan mij om Benzine

> geld vragen)…werkelijk van de zotte!!!…Maar

> ondanks de woede krijgt hij netjes om het weekend

> zijn kinderen..en de helft van de vakanties..Nu

> heb ik zoiets van..dan krijg je de kinderen ook

> niet meer tot dat de scheiding defenitief rond

> is.. maar weet niet of ik wel kan doen..?? Mijn ex

> heeft een vaste baan!!!

>

> Iemand een idee..suggestie hoe ik dit aan kan

> pakken..??? Mijn advokaat is van alles op de

> hoogte maar kan volgens hem ook weinig

> doen..HELP!!!

• E.A.

@ Een Plek, met dit advies schiet Nieky niet veel op

LBIO kan pas ingeschakeld worden als er een rechterlijke uitspraak is m.b.t. KA

• nieky_36

Vorige maand is de echtscheiding eindelijk maar toch uitgesproken..en tevens een alimentatie vastgesteld.. maar nu gaat mijn ex in Hoger Beroep (zegt ie)..omdat hij NIET wil betalen.. hij stond werkelijk hier buiten op straat te roepen.. 'IK BETAAL NIKS..IK BETAAL GEEN CENT VOOR DE KIDS"..dus ik zit nu te wachten op bericht van mijn advocaat.. Maaaar aan de andere kant roept mijn ex wel vaker dingen en ondertussen doet ie (grof gezegd) geen ruk!!!

En als ik het goed begrepen heb gaat de alimentatie pas is als de scheiding beschreven is bij de gemeente.. Als ik het mis heb dan hoor ik het graag..

Weet je.. ik zit alle dagen maar in onzekerheid.. want hij zegt vanalles maar doet niks…en elke dag naar de brievenbus rennen of er bericht is van mijn advokaat..zodat ik écht zeker weet dat mijn ex daadwerkelijk een nieuwe advokaat heeft en in hoger beroep gaat .. Het enigste wat ik graag wil is..SCHEIDEN..dat het officieel geregeld is..dat ik weet waar ik aan toe ben.. het vreet energie..het zuigt me helemaal leeg..Ik heb zoals ook in de schikking staat..alles naar behoren gedaan en alles geprobeert om alles netjes te regelen.. Wekelijks krijg ik wel weer een leuke verrassing gepresenteerd..(belastingtechnisch).. en nu moet ik dus bepaalde papieren van hem hebben.. maar heb de afgelopen 2 weken niets anders dan leugens te horen gekregen..heb gisteren zelfs een poging gedaan om hem persoonlijk te vragen naar de benodigde papieren.. maar toen kreeg ik te horen..“ ff DIMMEN JIJ”.. stond perplex.. Ik zei niks verkeerd..vroeg hem heel normaal en dan krijg ik zoiets te horen..MOE..heel moe wordt ik van deze hele kwestie..en daarnaast ontzettend TRIEST!!..

Wil graag RUST..!!!

• nieky_36

De Rechterlijke Uitspraak is er.. maar de scheiding moet toch ook eerst beschreven worden voordat de alimentatie in gaat..??

• Anne-Mieke

Als het goed is staat in de rechterlijke beschikking m.i.v. welke datum uw ex alimentatie moet gaan betalen. Aan die datum kunt u uw ex houden. Vanaf een maand achterstand kunt u het LBIO inschakelen.

Overigens doet u er beter aan niet zelf steeds dingen aan uw ex te vragen, maar dat aan uw advocaat over te laten (die wordt ervoor betaald).

• Been There

En wie gaat die advocaat dan betalen??

Gaat nieky_36 het voorschot aan de advocaat betalen van het geld dat ze nog tegoed heeft van haar ex?:(

• Anne-Mieke

Als je ex je alleen maar uitlacht en wegloopt als je hem ergens op aanspreekt, dan heb je sowieso geen andere keus dan je advocaat inschakelen, tóch? En ten behoeve van de rust kan nieky_36 zich daarom beter de frustratie besparen die het zélf proberen iets van haar ex gedaan te krijgen oplevert.

Maar goed, je hebt gelijk, dat is dan helaas wel duurbetaalde rust….