Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat te doen.. ik weet het niet meer..

• nieky_36

Voor Sterk en Been There..

Het is natuurlijk wel heel makkelijk om jullie slechte ervaring mij in de schoenen te schuiven..

Mijn leven bestaat uit de zorg voor 4 kinderen en dat al meer dan 1 jaar doe ik dat alleen..(heb mijn relatie beéindigt omdat ik de zorg van mijn kinderen belangrijker vond..ik moet er nu voor ze zijn..heb 2 pubers…En die kinderen zijn vanuit 2 personen onstaan..bij scheiding zegt de WET dat beide ouders verantwoordelijk zijn..dus wordt dat via berekeningen bepaald..als er geen gegevens komen om daar een berekening van te maken..dan neemt een Rechter een beslissing..

Ik heb een jaar lang verzoeken laten sturen omtrent de verzorging van de kinderen (Ouderschapsplan)…schulden verdeling en inboedel..maar geen respons..

Zelfs de rechtbank heeft aangetekende briefen gestuurd..ook daar geen respons op.. Dan houdt het voor de rechtbank ook op..en komen ze tot een uitspraak..

De verzorging van de kinderen doe ik dat als moeder met alle Liefde..en als ze naar hun vader willen houdt ik dat niet tegen..de helft van de schulden heb ik al netjes voldaan..wat betreft de inboedel.. we zijn vorig jaar 1 keer samen bij een advocaat geweest..daar had hij direct aangegeven dat hij niets wilde hebben..en dat is ook op papier gekomen..en zelfs daarna heb ik alsnog om een inboedel verdeling gevraagd..het Ouderschapsplan is per Uitzondering afgewezen omdat er geen respons kwam van de wederpartij..

Nu na meer dan 1 jaar gaat de wederpartij in Hogerberoep .. met als reden..“wegens communicatie stoornis tussen hem en advocaat”!!..Er zitten in deze regio meerdere advocaten..!!! Dit terwijl ik een brief heb dat zijn eigen advocaat géén contact kreeg met mijn ex!!

Tja..en dan dat hij een eigen leven wil.. hé..ga je gang.. hij had na 3 weken een nieuwe vriendin..Ik na een half jaar..

En als beide partijen een nieuw leven beginnen..met een partner..dat neemt de zorg voor de 4 kinderen die zijn onstaan niet weg!!!

• sterk

@nieky, als het overkomt als wil ik jou de schuld van mijn scheiding in de schoenen schuiven, dat is geen enkel moment de bedoeling geweest, sterker nog ik heb ook geschreven dat ik jou en mijn ex noch mijzelf en jouw ex over 1 kam scheer. Als deze draad een “battle of the sexes” is/wordt haak ik meteen af dat heeft geen enkele zin.

Ik reageer op wat ik lees, natuurlijk hoef je hier je hele hebben en houden niet bloot te leggen dat zou zelfs dom zijn, maar je zit alleen maar op je ex te fulmineren wat híj allemaal fout doet terwijl iedereen weet dat wanneer 2 vechten er 2 schuld hebben. Enkel daarom reageerde ik, ik vind dit een zeer eenzijdig verhaal waarbij iemand die net zo goed als jij slachtoffer is van een zeer ingrijpende gebeurtenis, volledig tot aan zijn tenen toe afgefikt wordt. Persoonlijk zou ik dan ook mijn kop in de nek gooien en mijn schepen achter mij verbranden. Gelukkig gaan mijn ex en ik inmiddels weer heel wat vredelievender met elkaar om, bij vlagen zelfs vriendschappelijk, maar dat wil niet zeggen dat er hier geen 3e wereldoorlog gewoed heeft. Maar zelfs toen zijn de kinderen er geen enkel moment in betrokken, helaas maak ik dat wel op uit jouw verhaal. En dan gaat het er niet om wie de kids er in betrekt, het is actie en reactie en dat merken kids hoe dan ook.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik vooral voor jullie kids hoop dat er zsm rust in de tent komt, want zoals jullie beiden er nog mee bezig zijn, kan een zeer negatieve weerslag op hen hebben.