Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat te doen.. ik weet het niet meer..

• Been There

En dan blijft nog steeds de belangrijkste vraag: waar gaat ze het van betalen. Voordat die advocaat ook maar iets gaat doen wil hij toch echt eerst een voorschot hebben en ik begrijp dat ze nu al geld tekort komt!

• pinguin

Waarom ga je ervan uit dat ze geen recht op toevoeging heeft?

• Anne-Mieke

Of een nieuwe partner met voldoende inkomen en/of vermogen?

• nieky_36

Waar staat dat ik mijn kinderen bij mijn ex weg houdt…??? wat raar dat je dingen zegt die er niet staan… en dan wel reageert…

Ik houdt ze niet weg bij hun vader..hij heeft tot de dag van vandaag nog geen weekend en/of vakantie gemist…..maar misschien moet je eerst nadenken voordat je mensen beticht van dingen die er niet staan.. en al zeker niet als je de persoon in kwestie kent..

• nieky_36

Ik heb mijn afspraak met mijn advo alweer op de kalender staan.. en wil ook geen contact meer met mijn ex..

Zal nog ff uitleggen waarom ik daar helemaal mee gestopt ben…

Meer dan een jaar lang alles op mij schuiven.. school van de kinderen neemt contact op met hem voor nieuwe bespreking..maar hij zegt tegen de mentor.“ Kan ik me niet om bekommeren…hij woont bij zijn moeder.” .Scouting vereniging die hem iets vraagt stuurt hij wederom naar mij met de melding..“Ga maar naar zijn moeder..kan ik me niet om bekommeren…zijn mijn zaken niet”.. 2 jongste kids later of niet ophalen omdat ze naar zwemles moeten…maar later wél horen van mijn 2e zoon dat hij zijn jongere broertje van de bodem van het zwembad heeft getrokken tijdens het verblijf op de camping met zijn vader..

En de doorslag was vorige week..Toen kwam mijn vriendin ff op de koffie s'avonds en verteld me dat de woning van mijn ex leeg stond..ik was helemaal verbaast…en vroeg mijn 2e zoon die op dat moment thuis was of hij iets wist of had gehoord…maar hij zei dat hij niks wist… vervolgens mijn ex een bericht gestuurd..dat er een p kind verbaast was..omdat hun vader weg was en het huis leeg.. daarna was ik in de winkel en kreeg ik als antwoord….dat mijn zoon ervan wist..en dat hij de kids nog wel zou bellen.. dus thuis gekomen heb ik wederom mijn zoon gevraagd..tja..hij wist niet waar hij moest kijken..was helemaal uit zijn doen..tranen in zijn ogen..en zei.."Ik fietste lang het huis..en pap riep me..toen ben ik er heen gegaan.. hij zei dat hij ging verhuizen hij ging bij Opa en Oma wonen..én…IK MOCHT NIKS TEGEN JOU ZEGGEN…!!

Oowhhh jaa…. maar dan wordt ik wel geacht om mijn kinderen mee te geven.. niet wetende wat er aan de hand is en waar hij zijn woonverblijf heeft..

En nu doordat hij in hoger beroep is gegaan weet ik het juiste adres.

just shoot me..

• sterk

En zo worden de kinderen dus de dupe..

Wij lezen alleen zijn fouten, heb jij er geen gemaakt???

Beetje sneu om via een prikbord bevestiging te vragen dat je het juiste gedaan hebt..kinderachtig ook..

En dat hij jouw vriend (die je dan al wel heeeel snel had, wat andere zaken zou kunnen verklaren) op laat draaien voor de kosten van het gezin: groot gelijk! Je vriend heeft zelf de keuze gemaakt een vrouw met 4 kinderen in huis te halen. Is de omgekeerde wereld: een gezin in de schoot geworpen krijgen, de kleinsten uit de pampers, en er nog voor betaald krijgen ook..inderdaad, mijn ex woont om slechts 1 reden nog niet samen, ook ik betaal dan geen cent meer..heb al genoeg schulden door de uitgeefwoede van madam (met die uitspraak wil ik jou en haar/ hem en mij, niet over 1 kam scheren). Moraal van het verhaal is wél, dat het nergens op slaat dat men op die wijze min of meer beloond wordt voor het scheiden.

Misschien zou je je ex eens los moeten laten ipv hem nog steeds te willen “sturen”, krijg je zelf ook meer rust, maar vooral jullie kids krijgen dan meer rust.

• Been There

Helaas blijkt dat loslaten voor veel vrouwen een probleem. Bijkomend feit is dat ze ook nog worden gestimuleerd om vast te houden middels PA. Ze krijgen ook nog eens gesubsidieerde steun in de vorm van het LBIO!

• nieky_36

: STERK..

Ik begrijp je reactie helemaal…want ik hoor óók de kant van mannen die in een scheiding verwikkeld zijn en hun kinderen niet zien….Maar ik ken ook mensen waarbij een scheiding rustig is verlopen..ouders die samen besluiten om ervoor te zorgen dat alles goed geregeld is..en dan zeker in het belang van de kinderen..

In mijn geval was het niet zo…en ik ga me hier ook niet verdedigen..ik kan in jouw reactie je woede lezen.. maar omdat het bij jouw zo gaat..zegt dat niet dat iedere vrouw het dan ook maar gedaan heeft..Dus ook al zou ik heel gedetailleeerd vertellen hoe hier de vork in de steel zit..dan zou je het er nog niet mee eens zijn..

• sterk

@ Been There, dat klopt, maar niet alleen vanwege P.A. of LBOI, de meeste vrouwen komen er ná het scheiden vaak achter dat ze toch nog wel een sterke emotionele band voelen met de vader van hun kinderen, en hem op die manier (veelal ongewild) het gevoel geven “wanneer het met het huidige vriendje mislukt kom ik terug”. Iedere man reageert daar op zijn eigen manier op, duidelijk is dat Nieky's ex gekozen heeft zijn eigen leven te leiden en in te delen. Daar komt bij dat hij waarschijnlijk het gevoel heeft om, excuses voor de vergelijking, als een kauwgumpje smaakloos geworden en uitgespuugt te zijn.

En bij zijn ouders in gaan wonen..dat doet hij niet uit weelde daar geloof ik niks van..we lezen hier maar één kant van een vechtscheiding en het moet mij van het hart, van een auteur die schijnbaar volkomen kritiekloos tegenover zichzelf staat…waar 2 vechten hebben 2 schuld..is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven..

• nieky_36

LOSLATEN..!!!!

Hoe kan ik loslaten..uhhhh door de scheiding netjes te regelen.. JA das een idee… ooohh daar was ik al mee bezig.. maar lukt niet..ex reageert al meer dan 1 jaar niet op brieven mijn zijn advocaat/mijn advocaat of rechtbank….daarnaast..bel/sms/mail of wat dan ook ..ik hem NIET.. hij mij wel met de meest gekke dingen en vragen..

Alimentatie.. JA ook zoiets..wordt bepaald tijdens echtscheiding..NIET door mij.. doormiddel van draagkracht.. maar ex reageert al meer dan 1 jaar niet..

Uiteindelijk komt een zaak voor de rechter..HIJ bepaald.. IK niet.. Ex komt niet met gegevens over de brug..dus Rechter bepaald..IK niet..

Ex neemt in jaar tijd leningen..om NU in hoger beroep te gaan..

HHmm… wie laat wie niet los..??