Hallo.
Tja dan houd het inderdaad een keertje op ben ik bang.
Je kunt soms de pech hebben dat je een man treft die zich niet helemaal bloot durft te geven voor wat betreft gevoel en beleving.
Maar dat moet je dan toch ook merken voor het huwelijk of niet?
Normaal leef of ken je die persoon toch al wat langer en dan weet je toch ook wel zijn nukken.
Ik weet wel dat als het bij mijn gevoel niet goed zat voor wat betret het praten dat ik dan echt niet met hem in het bootje was gestapt , vooral omdat je weet dat dit je toch echt een keertje gaat opbreken.
Kijk want er zullen geheid moeilijke momenten komen in jullie leven en dan is het toch fijn dat je met je partner hierover kan praten. Of als is het maar samen huilen. Gevoelens uiten dat is toch echt wel belangrijk in een relatie. Misschien wel het belangrijkste.
Ik heb zelf ook jaren in een huwelijk geleefd waarin ik alleen maar goed was om de belegde boterham nog beter belegd te krijgen ( tweeverdieners) en de kleren voor meneer deed wassen , strijken en klaar leggen om weer aan te trekken.
Daarnaast werkte ik 45 uur in de week ( ja echt) en deed het hele huishouden plus de tuin en de auto's wassen. Meneer was geen tuinman en ook bang voor vieze handjes vandaar en daarbij deed ik het toch veel beter zei hij.
En wat betreft het uiten van zijn gevoel nou dat kon hij beter bij zijn vele vriendinnen kwijt die hij in ons 8 jaar durend huwelijk heeft gehad.
En toch heb ik het keer op keer geprobeerd en hem vergeven.
Maar inderdaad op een dag komt de bekende muur waar je dan zo gigantisch hard tegen aan klapt dat je ogen geopend en de klomplete ijzeren balk die er voor hing in een klap weggeslagen word en toch voor jezelf kiest. En dit met alle gevolgen van dien.
Geluk bij een ongeluk bij ons waren geen kinderen in het spel dus dat scheelt dan wel weer.
Dat hij die ondertussen wel al had bij een andere vrouw dat doet natuurlijk niet meer terzake. En is ook een heel ander verhaal.
Nu heb ik een man leren kennen en inmiddels ook al 2,5 jaar mee getrouwd ben , die echt heel anders is.
Af en toe denk ik wel eens dit bestaat gewoon niet dat iemand zo perfect kan zijn in een relatie. Hij huilt soms nog harder dan mij om iets en hij is toch echt geen doetje hoor.
Feit blijft wel dat ik door bovengenoemd verhaal een stuk harder en meereisender geworden ben.
Dus beste anoniem ik begrijp heel goed wat jij bedoelt en met jou en mij nog veel meer andere vrouwen/mannen , maar toch denk ik wel eens dat sommige stelletjes vaak te snel uit elkaar gaan. En te snel de kont in de krib gooien.
Groetjes