Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

jullie reactie s.

• Danielle

Anoniem schreef:

>

> Beste Danielle, aangezien je op mijn reactie

> reageert…volgens mij ken je mijn situatie niet om mij een

> advies te geven.

> Mijn partner ging vreemd.

>

> En dan ga ik niet nadat we eerst jaren als broer zus leefden

> ( en de toenadering tot beter maar van een kant kwam

> “namelijk de mijne” niet nog eens in therapie.

>

> Kinderen worden totaal niet opgehaald, sterker nog de rechter

> heeft hem er op moeten wijzen dat hij ze moet halen en

> vervolgens komt hij weer niet.

> Dus, ik denk niet dat jouw advies op mij slaat.

Dat denk ik dus weldegelijk. Dit was jouw tekst en daar reageerde ik op!!

"Manlief heeft na de scheiding ( vaak) alle vrijheid van de wereld, kan een nieuw leven opbouwen, vrouw blijft ( vaak) met kinderen achter en krijgt alle verantwoording, niet alleen financieel maar ook emotioneel voor de kinderen.

En het is makkelijker om een nieuwe relatie te vinden als de kinderen niet bij je wonen dan wel."

Ik heb er namelijk een spuug hekel aan dat vrouwen altijd alles maar naar de man toe schuiven. Vrouwen zijn niet altijd vrij van blaam.

Als jij al zolang wist dat je huwelijk niet goed liep en dat je toenmalige partner niet wilde werken aan een betere relatie, had je dan niet gewoon alles bijtijds kunnen voorbereiden en een end aan je huwelijk kunnen maken?

Zoals ik het nu lees heb je dat niet gedaan.

Daarnaast, als je ex zo weigerachtig is mbt de kids, waarom dan zo lang blijven door drammen? Regel dan eens rust voor je kids, want de pijn en verdriet die je kids nu weer elke keer door moeten maken is ook niet fijn. Krijgen ze weer keer op keer een knauw omdat papa hun kennelijk niet lief vindt.

Zorg er voor dat je ex blijft KA blijft betalen en verder kan ie dan de boom in, toch?

• Danielle

ER schreef:

>

> Ze bestaan dus gelukkig wel…. verstandige vrouwen bedoel ik

> dus.

> Danielle een reactie naar m'n hart.

Tja, ik ben een vrouw, maar ik probeer toch nuchter over dit soort zaken na te denken. Ben zelf kind van gescheiden ouders (geen fijne herinneringen). Heb nu een relatie met een man die ook gescheiden is en een te grote goedzak was tijdens z'n huwelijk.

Als ik em niet geholpen had met van em afbijten, dan had z'n ex ook hem nu nog onder duim gehad. Net zoals dat haar gelukt was bij de 2 mannen van haar 2 andere kids. Daar is dus een stok voor gestoken en zoals het nu gaat is er rust aan beide kanten.

Geen geruzie meer om scheiding, geld, kids, maar gewoon “normaal” communiceren. Zoals ik al zei: scheiden is niet leuk. Hoe meer negatieve energie je erin steekt, des te moeilijker wordt het om zelf een leuk nieuw leven op te bouwen.

• Anoniem

Aangezien jij niet met mij samenleeft kun je niet weten hoeveel moeite ik gedaan heb.

Ik ga niet mijn hele huwelijk hier op een prikbord knallen om gelijk te krijgen en dat hoef ik ook niet.

Ik deel gewoon niet dezelfde mening. Ik ben geen zielig vrouwtje want ik ben er een die niet bij de pakken neer zit en maar zit te janken met hoe nu verder. Zoals vele wel doen.

Ik ben er een die vecht, en dat heb ik ook gedaan voor mijn huwelijk, helaas was dit niet wederzijds. Als meneer dan ook nog dingen doet die niet door de eugel kunnen ( en ik het alsnog pobeerde op te losen ket elkaar) Dan ga ik de schuld niet ook nog eens bij mezelf neerleggen. Misschien had ik het eerder moeten doen, maar het is niet makkelijk om zomaar zo`n gote stap te maken.

Dat we achteraf niet goed bij elkaar pastten is duidelijk en spijtig.

Daar heeft niemand schuld aan. Maar je bent samen getrouwd en samen vecht je voor en met elkaar.

En dat was in zijn geval niet zo.

• Melissa

Wat een zeur piet die ER…

Denk zelf persoonlijk frustie toch….

Ik zeg maar zo ieder zijn eigen leed van wat ik hier lees.

We proberen allemaal ons leven naar een scheiding op de rails te krijgen, dat weet ik helaas maar al te goed.

Ga elkaar niet zitten af te zeiken hier om te scoren van wie wel en wie niet.

Je hebt er niets aan, dat is mijn mening

• Anne-Mieke

<<>>

De pot verwijt de ketel….:)

• Anoniem

Eerdere gedeeltelijke reactie van ER uit een ander topic:

Auteur: ER (—.direct-adsl.nl)

Datum: 03-09-2007 14:00

Kan me er alles bij voorstellen.

Zit in een zelfde situatie, ik heb een ruime omgangsregeling voor de kleine en ben er verder ook niet te beroerd af gekomen.

Maar de momenten dat m'n zoontje er niet is zijn vreselijk.

Ik denk dan maar aan de vaders die het minder “getroffen” hebben en hun

kind(eren) minder zien, of helemaal niet meer zien.

Kijk, dat bedoel ik dus, hij is er aardig goed vanaf gekomen, hij haalt zijn kid.

Kan zich dan ook niet inleven dat het misschien voor zijn ex niet goed is afgekomen. Voor voor andere exen.

• Anoniem

En dat er vaders zijn van twee walletjes eten..en die niks voor hun kid betekenen…

Die zelfs financieel geen cent willen bijdragen, ze niet halen, en de vrouw werkelijk overal mee laat zitten. ( schulden en alle verantwoording voor de kinderen)

Gek he dat er dan vrouwen zijn die af en toe zeuren.

Vind jij belachelijk, maar ach.. jij hebt het redelijk goed getroffen..denk aan de mensen die het slechter hebben getroffen.

• Danielle

Wat ER vaker heeft gezegd is dat vaders altijd maar slecht afgeschildert worden, maar dat er ook moeders zijn die er (op z'n zachtst gezegd) met de pet naar gooien en maar wat doen.

Dat zodra een man dat hier neer zet er meteen wordt gezegd…ach, ach, wat slecht zal z'n ex het dan wel niet hebben als hij er goed vanaf is gekomen.

Dat er in een aantal gevallen gewoon vrouwen zijn die eens niet zo moeten z****, maar verder moeten gaan met hun leven ipv het onderste uit de kan willen halen als dat er gewoon niet is.

Maar goed, dat schijnt tegen een betonnen muur aan praten te zijn, want de slechte moeder bestaat naar het idee van een hele hoop vrouwen niet. En een goede vader hebben de meesten ook nog nooit het bewijs van gezien, dus gaat men er maar van uit dat dat een sprookje is.

• Anoniem

Dat kan best zo zijn allemaal, maar als ik je zeg dat vader vreemd ging, nergens ergens moeite voor deed, en nog niet, dat ik zijn boel nog kan laten overzetten omdat hier de herinneringen komen, die op zijn naam staan, hij totaal niet naar zijn kinderen omkijkt, ons financieel laat zitten. ( dus niets voor de kinnderen betaald en zijn eigen romslomp niet regelt..) tja…

Dan mag ik misschien een betonnen wand zijn, maar ik zie dat toch echt wel een beetje anders….

• ER

Nogmaals dank Danielle voor je steun en begrip.

Maar Anoniem heeft een slechte ervaring gehad en gaat er dus vanuit dat alle mannen “slecht” zijn en alle ex-vrouwen engeltjes.

Verder is ze blijkbaar in het bezit van een paar fikse oogkleppen die niets anders willen zien dan haar eigen situatie.

Ik kan eigenlijk alleen maar medeleiden met haar hebben.

Ja,ik mag in m'n handen knijpen met omgangsregeling die ik heb met m'n kind.

Nee,mijn ex haalt niet het onderste uit de kan en daardoor staan we niet op voet van oorlog met elkaar,zo kan het dus ook.

Het merendeel van de ervaringen van gescheiden vrienden en kennissen is echter een stuk grimmiger waarbij manlief het vel over de neus word gehaald en de kinderen (mits aanwezig) door moeder worden misbruikt als wapen in de strijd.

Deze situatie komt vele malen vaker voor dan mijn “model”scheiding.

Voor deze ex-mannen breek ik hier een lans en verwens de ex-vrouwen die dat leed veroorzaken.

Hierbij wilde ik het graag laten.