Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

jullie reactie s.

• Anoniem

Och geef mij die veer en ga maar bukken jongen. Zo barmhartig dat je bent voor al die mannen.

Je had superman moeten worden, zo geweldig dat je voor de arme man op komt.

:D Je bent je beroep misgelopen!

Ik begrijp niet waar jij die air vandaan haalt.

En overigens ook niet dat je zegt dat ik zeg dat alle mannen slecht zijn.

Dat heb ik nooit gezegd, jij begon met je gezeur over dat vrouwen zeuren en ik laat je weten dat dat in sommige gevallen terecht is.

Maar ach deze discussie heeft totaal geen zin, want de enigste die oogkleppen op heeft ben jij.

Ik vind het wel best hoor.

• Danielle

Anoniem schreef:

>

> Dat kan best zo zijn allemaal, maar als ik je zeg dat vader

> vreemd ging, nergens ergens moeite voor deed, en nog niet,

> dat ik zijn boel nog kan laten overzetten omdat hier de

> herinneringen komen, die op zijn naam staan, hij totaal niet

> naar zijn kinderen omkijkt, ons financieel laat zitten. (

> dus niets voor de kinnderen betaald en zijn eigen romslomp

> niet regelt..) tja…

>

> Dan mag ik misschien een betonnen wand zijn, maar ik zie dat

> toch echt wel een beetje anders….

Ik kan me een goede voorstelling maken dat dat allemaal K**** is, maar continu blijven vechten? Is je ex dat waard? Is het niet tijd om dat boek te sluiten en verder te gaan met een nieuw?

Is het niet een idee om te zeggen…krijg jij het-weet-ik-niet-wat, ik ga verder met mijn leven en ga er voor zorgen dat m'n kids en ik rust krijgen? Als de kids ouder zijn en ze willen toch weer proberen contact te zoeken met hun vader, kan dat toch als nog?

Wat ik niet kan begrijpen is dat als je ex jou en je kids zoveel pijn heeft gedaan en nog doet, dat je aan hem blijft trekken om reaktie te krijgen. Laat hem gewoon s***** en zorg dat je het goed krijgt. Moet je zien wie er het laatste lacht…niet hij!

• Danielle

ER schreef:

>

> Nogmaals dank Danielle voor je steun en begrip.

De reden dat ik mannen zoals jij steun is om dat ik hier met mijn vriend ook het ongeloofwaardige mee heb gemaakt. Er werden dingen gezegd door zijn ex waar je broek spontaan van afzakt.

Samen met onze advocaat heb ik terug gevochten tegen dat onrecht (mijn vriend ook, maar ik ben schriftelijk wat gehaaider). En tegen zelfs de verwachtingen van onze advocaat in hebben we nu al 2 rechtszaken ruimschoots gewonnen!

De rechters hadden namelijk heel rap door dat madam een zeer grote duim heeft, geen ene moeite nam om te communiceren en dat m'n vriend 10x meer moeite doet dan zij.

Ex hier ging er vanuit dat ze de rechtszaken zou winnen, maar kwam van een koude kermis thuis en zingt inmiddels een paar toontjes lager. Er valt nu weer te praten met haar. Beter voor ons, maar bovenalles…beter voor de kids!!

Het meest belangrijke in het leven is communiceren met elkaar. Gaat dat niet….laat elkaar dan met rust en ga verder, hoe K***** het ook is. Verlaag je niet tot het niveau van de ander, maar recht je rug en laat zien dat je anders bent.

• wil

Danielle, soms krijg je geen kans om het af te sluiten….instanties die aan de ex vrouw/man blijven trekken om maar geld bij de ex man/vrouw te gaan halen. Instanties en bedrijven waar ex man/vrouw schulden heeft gemaakt en het na jaren nog verhalen bij ex vrouw/ex man enz enz.

Soms zou je wel willen dat je het kon afsluiten…………….

Maar laten we het belangrijkste niet vergeten, soms zijn er de kinderen waarvoor je graag een reactie wil hebben van ex man/vrouw……..

• Anoniem

Ik zit nog midden in de scheiding en het boek kan gesloten worden als alles geregeld is. En nu zijn er nog gewoon teveel zaken waar ik zijn medewerking voor nodig heb.

Maar dat hij de kids niet haalt, daar vraag ik al niet meer om. Dat is al gesloten boek, en denk ik ook al van: krijg het heen en weer maar.

Ik ga niet meer aan mijn ex trekken, ik heb gezegd we doen het nu op mijn manier, want de zijne werkt niet.

Wanneer hij de kids wil zien, hoeft hij mij alleen maar te bellen. ( omdat mailen blijkbaar niet werkt..)

En ook bellen doet hij niet, nou dan maar niet hoor.

Ik vind het sneu voor de kinders, maar graag of niet. Dan maar niet. En ik merk nu dat nu er dingen al geregeld zijn, dat ik ook steeds minder met hem te maken krijg. En dat is al fijn en geeft weer een stukje rust.

Ik red mezelf verder heel goed, heb hem gelukkig verder niet nodig.

Ik heb altijd al alles moeten regelen, dus daar veranderd weinig aan.

Ik ben zeer zelfstandig en dat kan ik van hem niet zeggen.

Ik weet heus wel dat er veel vrouwen zijn die zeuren en zaniken en het niet alleen redden en daardoor gigantisch moeilijk doen , en d kinderen in de strijd zet.

Maar zo ben ik helemaal niet.

Ik wil juist dat hij de kindjes haalt. Maar mijn aandringen daarop heeft nooit geholpen dus daarom heb ik dat opgegeven. En ik red me heel goed, dus ik zeur er verder niet over.

Ondanks het natuurlijk allemaal niet makkelijk is, er komt steeds weer iets waarvan je denkt.. wanneer komt er nu eens een eind aan.

Maar ook dat gaat voorbij.

Ik weet ook heel goed van mezelf dat het helemaal goed met mij komt.

Moet ik bij hem nog maar eens zien.

Ik weet dat ik sterk ben en zeker geen zeur.

:)

Maar ik weet ook dat iedereen in een andere situatie zit en dat mensen heel gemeen kunnen worden tijdens een scheiding.

En als je maar 1 kant van het verhaal hoort??

• wil

Ondanks dat het juni 2003 was dat ex man ons, vrouw en 3 kinderen, verlaatte heb ik helaas nog steeds met hem te maken al is er geen contact. En dat omdat hij absoluut geen contact wil zelfs niet met zijn kinderen……….Soms duurt het wat langer voordat je kan en mag afsluiten :-(

• wil

En dat omdat hij absoluut geen contact wil zelfs niet met zijn kinderen…

moet zijn

en dat zelfs ondanks dat hij absoluut geen contact wil

• Anoniem

Tuurlijk, hij blijft de vader van je kids.

En daarmee blijft hij voor de rest van je leven aan je verbonden. Maar weet je, ik ga me er niet meer druk om maken als hij niks afspreekt voor de kids.

Als hij gewoon de gevraagde alimentatie betaald en ze daarintegen in ruil niet wil komen halen. Nou dan maar niet.

Hoe erg ook voor die kinderen, die zullen als ze groot zijn ook wel merken dat het niet van harte gaat.

• Sammy

Ik herken je verhaal. Zolang het leefbaar is ben ik gebleven,

Maar er kwam een moment dat je het niet meer trekt, altijd alleen op pad, spanningen in huis, iemand naast je die weinig rekening houdt met de gang van zaken, overal alleen voor staan, ik kreeg last van stresverschijnselen.

Ik voelde me net een getrouwde weduwvrouw.

Uiteindelijk heb ik toch de beslissing genomen, vond ik heel moeilijk, wat doe ik iedereen aan……

De scheiding verloopt erg moeizaam.

Maar ik ben zoooooooooo blij, achteraf heb ik veels te lang gewacht.

De kinderen (11 jaar) pakken het erg goed op, snappen het ook waarom, al voor ik ze het vertelde. Eerlijk gezegd, ze zijn er erg van opgeknapt, voelden ook sterk de spanning in huis, zelfs de buitenwacht merkte de verandering bij de kinderen.

Het is mij meegevallen, ik geniet elke dag van de rust in huis, nu merk ik pas wat voor een spanning er in huis hing.

Af en toe moet je nuchter op je leven kijken, wil ik dit, wil ik zo oud worden, Het leven heeft toch meer te bieden.

Blijven is ook een KEUZE net als weggaan.

Ik wens je veel sterkte en ben benieuwd hoelang je het vol houdt.

Want er komt een dag, dat je denkt, zonde van al die jaren en waarom…

Sterkte Roosje

• Jet

Ik spit even door alle topics van de afgelopen maanden en kwam jouw berichtje tegen. Zoals je het opschrijft, precies zo zou mijn stukje kunnen zijn.

Fijn ook dat je meldt dat het voor kinderen ook positief kan uitpakken. Dat is mijn grootste zorg.

groetjes, Jet