Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

jullie reactie s.

• Anoniem

Ja tuurlijk we weten alles vantevoren. Ook dat we een aantal jaar later er ineens alleen voor komen te staan.

Manlief heeft na de scheiding ( vaak) alle vrijheid van de wereld, kan een nieuw leven opbouwen, vrouw blijft ( vaak) met kinderen achter en krijgt alle verantwoording, niet alleen financieel maar ook emotioneel voor de kinderen.

En het is makkelijker om een nieuwe relatie te vinden als de kinderen niet bij je wonen dan wel.

Ja als je alles van te voren wist….?

• ER

“Snik die vreselijke mannen toch”.

“Snik wat ben ik zielig want ik ben een vrouw en ik kan er niets aan doen”.

Gedraag je als een slachtoffer, dan ben (of word) je een slachtoffer.

Kortom stop met zeiken en ga door met je leven.

Mischien kunnen mannen dat beter dan vrouwen.

• Anoniem

Nou nou zeg je komt zelf anders aardig gefrustreerd over.

Je kunt je duidelijk niet inleven in een ander, dus dan is een discussie met jou duidelijk zinloos.

Jij hebt je standpunt en zo is het en niet anders, klaar.

Toch?

En zo zal het dan bij iedereen moeten gaan, ookal is elke situatie anders.. zoals jij vind zo moet het zijn.

Nou ga je gang, maar hou dan hier op, want je ziet het je krijgt geen gelijk en dat komt alleen maar omdat je totaal niet luisterd naar een ander en vanwege je houding.

Vind het niet zo vreemd hoor dat jij gescheiden bent. Met zo`n persoon zou ik ook niet kunnen leven, maar dat zal wellicht wederzijds zijn.

Meer energie stop ik niet in je.

ER staat voor?

Eenzaam en Reddeloos?

• ER

Zo dat zijn lange tenen.

Iedereen heeft een mening en het gaat er niet om iemand te overtuigen.

Wat me wel opvalt is dat vrouwen zich maar al te graag in de slachtofferrol (laten?) zetten.

Is natuurlijk ook makkelijk, handje ophouden bij uitkeringsinstanties (niet allemaal) of bij hun ex (vrijwel allemaal) en maar huilebalken dat hun ex zo slecht is en dat het allemaal zijn schuld is.

Nou dan heb ik nieuws voor je elke scheiding kent 2 schuldigen.

Nee ik ben niet gefrustreerd maar erger me kapot aan dat gejammer.

En dat hebben veel gescheiden vrouwen gemeen met elkaar, het jammerren.

Wat m'n eigen scheiding betreft had dit niets te maken met wat jij denkt op te merken.

Wat wel de reden was is een privezaak en ga ik niet aan jou neus hangen.

ER staat waarschijnlijk meer voor Eerlijk en Realistisch, eigenschappen die bij vele gescheiden personen ontbreken.

• Tina

Haha geintje zeker, die gratis schoolboeken zijn een lachertje, raak gewoon de tegemoetkoming ib groep kwijt en schiet er zo weer bij in.

En natuurlijk het ik kinderen op de wereld gezet om ze laaeen op te voeden en alleen voor op te draaien ………… doe normaal/

Maar je komt er nog wel achter, ook jou kind wordt groter en nog ff wat, niet alle vrouwen hebben een uitkering werken maar 24 uur en/of hebben een riante allimentatie regeling dus denk een beetje om je woorden ER schreef:

>

> Oudere kinderen zijn zelfstandiger en kunnen al veel dingen

> zelf doen.

> Dat ze geld kosten wist je van te voren en met die gratis

> schoolboeken scheelt dat al weer een beetje.

> Kom op dames niet zielig doen over zaken die je al jaren van

> te voren kon weten.

• Anoniem

ER is zelf gefrustreerd en is de dupe van een zielige vrouw?

Maar niet iedereen is zielig, en niet iedereen zit in dezelfde situatie. Dat kan er bij hem niet in.

• ER

Genoeg voorbeelden hier dat er toch best veel vrouwen zichzelf als slachtoffer zien.

Maar mischien wil je alleen maar zien wat je uit komt.

• Danielle

Anoniem schreef:

>

> Ja tuurlijk we weten alles vantevoren. Ook dat we een aantal

> jaar later er ineens alleen voor komen te staan.

>

> Manlief heeft na de scheiding ( vaak) alle vrijheid van de

> wereld, kan een nieuw leven opbouwen, vrouw blijft ( vaak)

> met kinderen achter en krijgt alle verantwoording, niet

> alleen financieel maar ook emotioneel voor de kinderen.

> En het is makkelijker om een nieuwe relatie te vinden als de

> kinderen niet bij je wonen dan wel.

>

> Ja als je alles van te voren wist….?

En sommige mannen worden van de één op de andere dag geconfronteerd met het feit dat ze alles kwijt zijn om de madame het in d'r bol heeft gekregen om te scheiden. Ipv dat ze van te voren bedacht had dat dat minder gunstig was dan relatie therapie te volgen, dan had ze nu niet zoveel te klagen gehad.

Maw…scheiden is nooit leuk, maar probeer er zelf weer bovenuit te komen en laat je ex links liggen. Hoe meer je ruzie zoekt, des te meer energie verspil je aan iets dat je toch niet meer kunt veranderen. Energie die jezelf des te harder kunt gebruiken om je leven weer op de rails te krijgen en weer verder te gaan.

Oh en een nieuwe relatie vinden om dat de kids niet bij je wonen is dan misschien makkelijker, maar zie die relatie maar eens te behouden, want da's absoluut niet makkelijk. Een hele hoop nieuwe partners vinden dat ze dan geen tot weinig rekening hoeven te houden met de kids, maar ik persoonlijk vind dat je reinste flauwekul. De kids hebben niet om de scheiding gevraagd en mogen nooit de dupe worden van een nieuwe partner waar ze niet mee door één deur kunnen!

• Anoniem

Beste Danielle, aangezien je op mijn reactie reageert…volgens mij ken je mijn situatie niet om mij een advies te geven.

Mijn partner ging vreemd.

En dan ga ik niet nadat we eerst jaren als broer zus leefden ( en de toenadering tot beter maar van een kant kwam “namelijk de mijne” niet nog eens in therapie.

Kinderen worden totaal niet opgehaald, sterker nog de rechter heeft hem er op moeten wijzen dat hij ze moet halen en vervolgens komt hij weer niet.

Dus, ik denk niet dat jouw advies op mij slaat.

• ER

Ze bestaan dus gelukkig wel…. verstandige vrouwen bedoel ik dus.

Danielle een reactie naar m'n hart.